فونیکسریمکسبهتام

خودروهای سرویس مدارس کردستان به چراغ گردان مجهز می شوند

عصر خودرو- مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تمام خودروهایی که وظیفه حمل و نقل دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید را بر عهده می گیرند به چراغ گردان مجهز شوند.

خودروهای سرویس مدارس کردستان به چراغ گردان مجهز می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  احمد عبداللهی اظهار داشت: در راستای ساماندهی سرویس های مدارس، این خودروها در استان به چراغ گردان مجهز می شوند تا تشخیص آنها از دیگر وسایل نقلیه آسان‌تر باشد.

    وی افزود: دانش آموزانی که برای سال تحصیلی 99 - 98 درصدد استفاده از سرویس مدارس هستند،  باید همانند سال گذشته در سامانه سپند (سامانه پایس ناوگان دانش آموزی) ثبت نام کنند ضمن اینکه امسال ثبت نام در این سایت سازماندهی شده تر از سال تحصیلی گذشته است.

    مدیرسازمان دانش آموزی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: این سامانه باید کاملا هوشمند باشد و به محض اینکه سرویس نزدیک منزل دانش آموز می شود دانش آموز از ورود آن اطلاع پیدا کرده و از منزل یا مدرسه خارج شود.

    وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید مابین 30 تا 40 هزار دانش آموز در استان از سرویس استفاده کنند، اضافه کرد: خودروهایی که برای سرویس مدارس در نظر گرفته می شود باید از نظر تجهیزات و مدارک کامل بوده و توسط پلیس راهور تایید شوند.
    عبداللهی گفت: راننده سرویس باید از شرایط لازم برخوردار بوده و تمام شرایط یک مربی را داشته باشد ضمن اینکه در این سرویس ها به هیچ عنوان نباید از آهنگ های غیرمجاز استفاده شود همچنین تمام خودروهای سرویس مدارس باید کمربند داشته و مجهز به جعبه کمک های اولیه، کپسول اطفای حریق بوده و معاینه فنی نیز داشته باشند.

    مدیرسازمان دانش آموزی آموزش و پرورش کردستان افزود: رانندگان سرویس ها حق ندارند خیلی زودتر از ساعت رسمی شروع مدارس دانش آموزان را به مدرسه برسانند بلکه باید دانش آموزان حداقل یک ربع قبل از شروع رسمی مدرسه داخل محوطه باشند.

    در سال تحصیلی (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان مشغول به تحصیل بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو