فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تردد ۶ میلیون موتورسیکلت بدون پلاک و ۴ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه در کشور

فوت ۴۱۵۹ نفر در تصادفات ۳ ماه ابتدایی امسال

عصر خودرو- سردار هادیانفر گفت: ۶ میلیون موتورسیکلت بدون پلاک و ۴ میلیون موتور‌سوار فاقد گواهینامه در کشور داریم.

تردد ۶ میلیون موتورسیکلت بدون پلاک و ۴ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: برای توسعه انضباط ترافیکی در کشور نیازمند مشارکت و هم افزایی بین دستگاه‌ها هستیم تا انضباط در 1047 شهر و 217 هزار جاده‌ کشور ایجاد شود.

    سردار هادیانفر با بیان اینکه 36 درصد از تصادفات ما در جاده‌های کشور به وقوع می‌پیوندد، گفت: 70 درصد از جانباختگان سوانح رانندگی مربوط به جاده‌های کشور است.

    رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ما بین دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌ای را تبادل می‌کنیم و در حوزه هم افزایی گام‌های موثری برداشته شده است، اما واقعیت این است که اگر بخواهیم طبق برنامه تعداد 17 هزار و 318 جانباخته تصادفات سال 97 را 12 درصد کاهش دهیم، برای سال 98 با کاهش 2 هزار نفری جانباختگان مواجه می‌شویم.

    او افزود: آمار تصادفات، تلفات و جانباختگان را به معاون اول رئیس جمهور اعلام کردیم و مقرر شده که دولت اهتمام جدی برای کاهش تلفات داشته باشد.

    رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در سه ماه اخیر 4 هزار و 159 نفر جانباخته داشتیم که 70 درصد از این تعداد کشته شده مربوط به جاده‌ها و 30 درصد باقی نیز مربوط به درون شهر‌هاست.

    سردار هادیانفر با بیان اینکه به طور متوسط 25 نفر در صحنه تصادفات در دم جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: چهار عامل اصلی سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی سهم 82 درصدی در وقوع سوانح رانندگی دارند.

    او گفت: بر اساس آمایش پلیس راهور، مأموران به گونه‌ای در جاده‌ها جاگذاری می‌شوند که تمامی جاده‌ها را زیر نظر داشته باشند و در برخی از نقاط که امکان حضور مأموران پلیس راهور وجود ندارد، از دوربین‌ها و تجهیزات پیشرفته استفاده کرده‌ایم.

    سردار هادیانفر با اشاره به انجام سیار برخی از مأموریت‌های پلیس راهور تصریح کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی، نیازمند توسعه ناوگان پلیس هستیم.

    رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 6 درصد از 25 نفری که در صحنه جان خود را از دست می‌دهند، در حین انتقال و 43 درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

    سردار هادیانفر درباره طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران گفت: ما شاهد حرکت‌های متعددی از سوی موتورسیکلت سوار‌ان هستیم که عامل نارضایتی مردم به خصوص در شهر تهران و سایر کلانشهر‌ها شده است.

    او ادامه داد: در جایی که پلیس ایستادگی می‌کند، تنش ایجاد شده و همان مردمی که از پلیس خواهان قانون هستند، در آن صحنه خواهان اغماض می‌شوند.

    سردار هادیانفر با اشاره به طرح پیشنهادی پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت سوار‌ان افزود:  به مأموران پلیس راهور گفتیم که با موتورسیکلت سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و وسیله نقلیه آن‌ها دارای پلاک است و در مناطق ممنوعه مانند خط ویژه، پیاده راه و غیره تردد نمی‌کنند، کاری نداشته باشند.

    وی افزود: حدود 6 میلیون از 11 میلیون موتورسیکلت موجود در کشور فاقد پلاک هستند و باید تسهیلاتی ایجاد کنیم که پلاک آن‌ها سریع‌تر توزیع شود و خود موتورسیکلت و اسناد آن احراز شود.

    سردار هادیانفر گفت: حدود 4 میلیون موتور‌سوار در کشور گواهینامه ندارند و باید شرایطی ایجاد شود تا این افراد هر چه سریع‌تر گواهینامه خود را دریافت کنند.

    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به بیمه موتورسیکلت‌ها ادامه داد: رقم بیمه برای موتورسیکلت حدود 400 هزار تومان است و با تقسیطی که بیمه‌ها پیش بینی کرده‌اند، در ابتدا مبلغ 250 هزار تومان از دارندگان موتورسیکلت دریافت و مابقی قسط بندی می‌شود.

    مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه راهور ناجا و معاون اجرایی پلیس راهور ناجا امروز با حضور سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا برگزار شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط