فونیکسریمکسبهتام

پتانسیل افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

عصر خودرو- این روزها اخبار و شایعات پیرامون سایپا سبب توجهات بیشتر بازار به سمت این غول خودروساز شده است اخباری که حول محور دو خبر مهم می گردد اول افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها و دوم بحث فروش دارایی که هر کدام زمینه ساز تحولات خوبی در سایپا خواهد شد.

پتانسیل افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بورس 24، این روزها اخبار و شایعات پیرامون سایپا سبب توجهات بیشتر بازار به سمت این غول خودروساز شده است.اخباری که حول محور دو خبر مهم می گردد ؛ اول افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و دوم بحث فروش دارایی که هر کدام زمینه ساز تحولات خوبی در سایپا خواهد شد.


    طبق آخرین صورت های مالی 12 ماهه پایان سال 97 ، سایپا زیان انباشته 6038 میلیارد تومانی  داشته است. به عبارتی سایپا باید سرمایه خود را به سطوح بالای 12100 میلیارد تومانی برساند تا از شمولیت ماده 141 از شروط اصلی تجدید ارزیابی رهایی یابد.

    بدین ترتیب سایپا به افزایش سرمایه بالای 200 درصدی برای تحقق این امر نیاز دارد.


    در گزارش شرکت شاهد دارایی هایی با ارزش دفتری 1619 میلیارد تومان هستیم که در تراز نامه شرکت نیز ثبت شده است.

    دارایی هایی که با تورم لجام گسیخته ارزش بسیار بالایی پیدا کرده و اگر سایپا بخواهد افزایش سرمایه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی داشته باشد ، دارایی هایی مانند زمین و ساختمان جز پایه های اصلی این افزایش سرمایه خواهند بود.

    همچنین طبق ترازنامه، شرکت دارای سرمایه گذاری بلند مدت به رقم 10507 میلیارد تومان می باشد که عمدتا سرمایه گذاری در شرکت های زیر مجموعه است.

    این سرفصل همان پتانسیل دیگر سایپا یعنی فروش دارایی ها را در بر می گیرد که سبب شناسایی سود قابل توجه و ورود سنگین نقدینگی به این شرکت می شود.

    به عبارتی سایپا به ازای هر سهم بیش از 260 تومان فقط سرمایه گذاری دارد در حالی که قیمت سهام شرکت در محدوده 160 تا 180 تومان نوسان دارد.

    پس دو پارامتر فروش دارایی ها و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دو سکوی پرتابی هستند که این غول خودروساز را می تواند با تحول همراه سازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو