فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی:

فقط معاینه فنی برتر مراکز پایتخت مشمول تخفیف تردد در طرح ترافیک است

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران شرط بهره مندی از تخفیف ۲۵ درصدی عوارض تردد خودرو در محدوده‌های ترافیکی را اخذ معاینه فنی برتر عنوان و تاکید کرد: فقط معاینه فنی برتر مراکز شهر تهران مشمول تخفیف تردد در طرح ترافیک می شود.

فقط معاینه فنی برتر مراکز پایتخت مشمول تخفیف تردد در طرح ترافیک است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سید نواب حسینی‌منش با اشاره به اجرای طرح سراسری کنترل معاینه فنی تصریح کرد: داشتن گواهی معاینه فنی معتبر یکی از الزامات قانونی بوده و همه مالکان خودروها بایستی نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند.
    وی ادامه داد: از ابتدای آذر 97 و با شروع مرحله دوم طرح کاهش در شهر تهران، معاینه فنی خودروها به‌صورت مکانیزه در تمامی ساعات و ایام هفته در سطح شهر تهران توسط دوربین کنترل می‌شود.

    به گفته حسینی منش، خودروها با سن بالای چهار سال در صورت نداشتنِ معاینه فنی و تردد در شهر، روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند که شهروندان می‌توانند با مراجعه به هرکدام از مراکز معتبر در کشور که به سامانه یک‌پارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل است نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند و با داشتن این گواهی، مجاز به تردد درسطح شهر و محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا شوند.
    وی در توضیح نوع معاینه فنی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اظهار داشت: لحاظ تخفیف 25 درصدی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر بوده است.
    این مقام مسئول با بیان اینکه مطابق مصوبات کارگروه ملی آلودگی هوا تنها مراکزی از معاینه فنی خودرو مجاز به انجام معاینه فنی برتر هستند که دارای تاییدیه از وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست باشند، تصریح کرد: از آنجایی که این مراکز از لحاظ فنی و تجهیزات باید دارای استاندارد و شرایط خاصی باشد و صحت و دقت صدور این نوع معاینه فنی در تست آلایندگی با معاینه فنی معمولی متفاوت است، بنابراین تا مشخص شدن این مراکز مجاز و اعلام آن توسط دستگاه‌های ذی‌ربط با توجه به نظارت کامل بر مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران و اطمینان از صحت عملکرد و زیرساخت‌های فنی این مراکز، تنها برای خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی شهر تهران هستند تخفیف 25 درصدی لحاظ می‌شود.

     هم اکنون 46 خط معاینه فنی در 16 مرکز ثابت و 8 واحد سیار در پایتخت فعال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو