فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان ایران:

کسی نمی‌تواند ما را متهم کند که همیشه دنبال واردات بوده‌ایم

عصر خودرو- دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به محاسن نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» گفت: حداقل دستاورد این نمایشگاه این است که می‌تواند هم کمکی به خودکفایی مملکت و رونق تولید باشد و هم در آینده از خروج ارز جلوگیری کند.

کسی نمی‌تواند ما را متهم کند که همیشه دنبال واردات بوده‌ایم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»،  احمد نعمت‌بخش گفت: حسن این نمایشگاه این است که اگر شرکت دانش‌بنیان یا هر شرکت دیگری احساس کند توانایی در زمینه‌های مورد نیاز را دارد با یک بار مراجعه به نمایشگاه کلیه نیازهای کشور را در صنعت خودرو ملاحظه و سپس از بین آنها انتخاب می‌کند.

    او ادامه داد: سازمان گسترش به عنوان متولی این کار تدارک خوبی برای نمایشگاه دیده و به خودروسازانی مانند ایران‌خودرو و سایپا هم فراخوان داده شده است. ما نیز در انجمن خودروسازان به تمام اعضا اطلاع دادیم که نیازهایی را که برای ساخت در داخل کشور دارند بیان کنند.

    نعمت‌بخش افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازانی که R&D دارند و در حوزه‌های تکنولوژیک توانمند هستند معمولا در این زمینه حضور فعالی خواهد داشت. قطعاتی که تا به حال در کشور ما ساخته نشده عمدتا قطعات الکترونیک و قطعات با تکنولوژی بالا است. با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و وزارت دفاع ما بسیار امیدوار هستیم که این شرکت‌های دانش‌بنیان حضور فعالی داشته باشند.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در برخی از کالاها اگرچه نمونه مورد نظر را ساخته‌ایم اما تولید انبوه بسیار مهم است. یعنی خودروسازی که در حالت عادی روزی دو هزار و 500 تا سه هزار دستگاه تولید می‌کند نیاز به تولید انبوه قطعات جدیدی که در داخل ساخته می‌شود دارد و این موضوع هم مشکلات خودش را به دنبال می آورد. امیدوار هستیم هر کسی که در خود می‌بیند که توانایی ساخت این قطعات خصوصا قطعات الکترونیکی را دارد به نمایشگاه بیاید و برای ساخت آن برنامه‌ریزی نماید.

    او با تاکید بر اینکه خودروسازان اراده قوی برای داخلی سازی محصولات خود دارند گفت: شرکت‌های ما گاهی مورد حمله‌های ناجوان‌مردانه قرار می‌گیرند که چرا قطعات خودروها را در داخل کشور تولید نکرده‌اید؟ وقتی بالای 85 درصد از خودروهای پرتیراژمان را در داخل کشور ساخته‌ایم یعنی اراده برای این کار را داشته‌ایم. آن 15 درصدی هم که در داخل کشور ساخته نشده به این دلیل بوده که تا امروز توان آن در قطعه‌سازی وجود نداشته است یا شاید به کم‌همتی شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط می‌شود. نمی‌خواهم این مشکل را بر گردن آنها بیاندازم اما می‌خواهم توضیح دهم که ما به عنوان خودروساز نمی‌توانیم به این متهم شویم که همیشه دنبال واردات بوده‌ایم.

    نعمت‌بخش درباره زمان برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: با توجه به پویشی که به دستور مقام معظم رهبری در سال رونق تولید راه افتاده است و همچنین هم‌زمان با سخت شدن تحریم‌ها و واردات، زمان برگزاری این نمایشگاه بسیار به موقع به نظر می‌رسد. در گذشته هم در شرکت‌های مختلفی مانند ساپکو و سازه‌گستر نمایشگاه‌های دائمی که به ارائه نیازهایمان برای ساخت مشابه قطعات خارجی در داخل کشور بپردازد وجود داشت و دارد اما در نمایشگاه «ساخت داخل» این برنامه منظم‌تر و یک‌دست می‌شود که برای همه قابل دسترس است.

    نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو