فونیکسریمکسبهتام

آیا کاهش قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر گذار است؟

عصر خودرو- یک کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار با توجه به کاهش قیمت ارز خبر داد.

آیا کاهش قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر گذار است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسین کاکائی کارشناس مسائل اقتصادی  درباره تاثیر کاهش نرخ ارز بر حباب قیمت خودرو‌ گفت: دولت به شدت مصارف ارزی را تحت کنترل درآورده است که این روند را می‌توان در بازار خودرو مشاهده کرد.
    وی در ادامه بخشی از کاهش کنونی قیمت دلار را به دلیل مقداری کاهش در حباب بزرگ در بازار دانست و افزود: سال گذشته در یک مقطعی دلار به 19 هزار تومان رسید و این حباب قیمت‌ها فقط میان افراد سودجو در بازار به وجود آمده بود.

    کاکائی در پاسخ به این سوال که آیا این روند کاهش قیمتی تداوم خواهد داشت یا خیر، افزود: باید منتظرماند و دید که آیا قیمت ارز تا کی و چه زمانی کاهش پیدا می‌کند. اگر این روند ادامه پیدا کند به این معنی است که قیمت خودرو یک مقداری کاهش پیدا خواهد کرد.

    این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: قیمت‌های داخل هنوز به روز شده نیست ولی امیدواریم قیمت‌ها ثبات پیدا کند. متاسفانه در این مدت حدود 30 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم که این رقم در خودرو‌ها اعمال نشده است.

    بیشتر بخوانید: منحنی قیمت در بازار خودرو در مسیر سراشیبی

    وی تصریح کرد: گاهی مواد اولیه برخی از قطعات در صنعت خودروسازی در داخل کشور تولید می‌شود و متاسفانه برخی افراد سودجو در این روند دخیل هستند و خوشبختانه دولت جلوی این افراد را گرفته است و باید امیدوار باشیم که با تمهیدات دولت که یکی از آن کنترل نرخ ارز است، کالا‌های بورسی و مواد اولیه کنترل شود.

    کاکائی کاهش تقاضا را یکی از دلایل کاهش قیمت در برخی از بازار‌ها برشمرد و ادامه داد: اکنون به دلیل اتفاقاتی که در سه ماه اخیر در بازار ایران رخ داد شاهد کاهش تقاضا در بخش خودرو و ارز بودیم.

    این استاد دانشگاه بیان کرد: قیمت خودرو‌های خارجی وابسته به نرخ ارز هستند و با توجه به اینکه واردات خودرو ممنوع است، این قیمت خودرو‌های خارجی مانند حباب بوده است، به طوری که در اردیبهشت قیمت خودروهای خارجی حدود 30 درصد افزایش پیدا کرد و سانتافه یک میلیارد تومانی به 800 میلیون تومان رسیده است.

    وی یادآورشد: من امیدوارم با کنترلی که بانک مرکزی تا کنون داشته است، قیمت‌ها به ثبات بهتری برسد و ما در این جنگ سیاسی پیروز می‌شویم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو