فونیکسریمکسبهتام

آذری جهرمی:

مشکل فنی برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی وجود ندارد

عصر خودرو- محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که این وزارتخانه در اتصال کارت سوخت خودرو به کارت بانکی مشکل فنی نداشته است.

مشکل فنی برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ ایران، امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کار خود را آغاز کرد. وزیر ارتباطات طی نشست خبری که در جریان نمایشگاه برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل متنوع فناوری ایران  از جمله موضوع اتصال کارت بانکی به کارت سوخت هوشمند خودرو پاسخ داد.

    دیروز در زومیت طی خبری اعلام کردیم که موضوع اتصال کارت بانکی اشخاص به کارت سوخت هوشمند برای آسان‌تر شدن فرایند سوخت‌گیری منتفی شده است؛ خبری که با ابهاماتی درباره کارت سوخت المثنی متقاضیان همراه بود و حتی مشخص نشد چرا طرح اتصال کارت‌ها با مشکل مواجه شده است.

    به همین علت در نمایشگاه الکامپ از آذری جهرمی درباره منتفی شدن این موضوع سؤال پرسیده شد که در پاسخ گفت:

        هیچ اشکال فنی در زمینه‌ی اتصال سیستم کارت سوخت خودرو و کارت بانکی وجود ندارد و همین الان هم این قابلیت امکان فعال‌سازی دارد. سناریویی که از ابتدا مطرح کردند، سناریوی بنزین دونرخی بود که به‌طور طبیعی در آن کارت بانکی امکان استفاده شدن داشت. اما به نظر می‌رسد که استفاده از کارت بانکی به‌جای کارت سوخت در سناریوی بنزین تک‌نرخی با سیکل فعلی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همخوانی چندانی نداشته باشد. یعنی ممکن است کارت بانکی در شرایط فعلی برای آن‌ها خیلی مفید نباشد. البته این کار خیلی راحت است و ما پیشنهاد کرده‌ایم کسانی که کارت سوخت خود را همراه ندارند، از کارت بانکی برای سوخت‌گیری استفاده کنند. باید نرخ مشخصی برای این افراد مشخص شود تا همه برای داشتن کارت، تشویق شوند و بتوانند از کارت بانکی خود بهره‌برداری کنند. من چون از جزئیات ماجرا اطلاعی ندارم، نمی‌توانم درباره این موضوع اظهارنظر کنم و در آینده نزدیک با بررسی بیشتر، حتماً موضع خود را اعلام می‌کنم. اما در شرایط فعلی هیچ اشکال فنی برای انجام اتصال کارت بانکی و کارت سوخت خودرو وجود ندارد. البته پولی که برای ثبت‌نام و صادر کردن کارت سوخت از مالکین خودروها می‌گیرند، همیشه جذاب بوده است و این موضوع را انکار نمی‌کنم.

    البته متولی اصلی طرح، یعنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هنوز توضیحی درباره علت منتفی شدن طرح ارائه نداده است. امید می‌رود که طی روزهای آینده وضعیت کارت سوخت المثنی برای افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، مشخص شود؛ زیرا مهلت چندان زیادی برای آغاز استفاده از کارت سوخت خودرو در جایگاه‌های سوخت‌گیری باقی نمانده و باید زیرساخت‌های لازم به مرحله عملیاتی برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو