فونیکسریمکسبهتام

افت ۶.۷ درصدی فروش رنو در نیمه نخست ۲۰۱۹؛

رنو نتوانست بازار جایگزینی برای ایران پیدا کند

عصر خودرو- فروش شرکت خودروسازی رنو فرانسه در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ در منطقه خاورمیانه و آفریقا ۲۷.۷ درصد و در کل دنیا ۶.۷ درصد کاهش یافت که دلیل اصلی آن خروج این شرکت از ایران در پی تحریم های امریکا بوده است.

رنو نتوانست بازار جایگزینی برای ایران پیدا کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم  ، خودروساز فرانسوی رنو یک کاهش 6.7 درصدی را در فروش خود در نیمه اول سال جاری ثبت کرد. این کاهش در بحبوحه‌ی رکود جهانی صنعت اتومبیل صورت گرفته است ولی اعلام کرد یک محصول جدید در راه است که به تعدیل این شرایط بازار کمک می کند .
    شرکت رنو طی بیانیه ای اعلام کرد فروش این خودرو در دوره زمانی ژانویه تا ژوئن از 2.08 میلیون سال قبل به 1.94 میلیون خودرو کاهش یافته است. بازارجهانی خودرو هم 7.1 درصد در همین دوره راکد شد.
    این خودروسازی اعلام کرد:« رنو سهم خود را در نیمه اول سال جاری در بازاری حفظ کرد که به شدت رو به افول بود» و اضافه کرد این موقعیت خود را به بدون معرفی هیچ محصول جدیدی حفظ کرده است .
    در حالی که فروش برند اصلی رنو 11.5 درصد در نیمه اول سال کاهش داشت، مدل‌های ارزان تر رشد کردند. فروش مدل داکیا 4.5 درصد افزایش داشت و راداری روسی 6.8 درصد بالا رفت .
    معرفی مدل کلیوی مینی به بالا بردن فروش رنو در نیمه دوم سال کمک میکند. فروش جهانی مدلهای باتری خور در نیمه اول 42.9 درصد رشد داشت .
    فروش این گروه در بازار رو به افول اروپا ثابت بود، ولی فروش آن 27.7 درصد در آفریقا ، خاورمیانه و هند کاهش داشت که دلیل اصلی آن خارج شدن رنو از ایران در 2018 پس از تهدید تحریم های آمریکا بود .
    تحویل این خودرو در منطقه اوراسیا از جمله روسیه 5.2 درصد کاهش داشت و 3.9 درصد هم در آمریکا پایین آمد. رنو شاهد رونق 8 درصدی بازار برزیل در سال جاری بود .
    بازار جهانی در سال جاری کاهش جدید 3 درصدی را نشان می‌دهد. روسیه 2.3 درصد دیگر سقوط می کند و اروپا ثابت می ماند.
    شرکت رنو نتایج کل فروش در 3 ماهه اول سال را تا 26 جولای اعلام کند .

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو