فونیکسریمکسبهتام

رنو با خروج از ایران، زیان مالی بسیاری متحمل شد

عصر خودرو- شبکه تلویزیونی یورونیوز روز سه شنبه گزارش داد،؛ شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با خروج از بازار پررونق ایران، زیان مالی بسیار زیادی متحمل شده است.

رنو با خروج از ایران، زیان مالی بسیاری متحمل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، افزود: بر اساس گزارش ششماهه شرکت خودروسازی رنو، این شرکت در ماه‌های ژانویه تا ژوئن 2019 در مجموع یک میلیون و 940 هزار خودرو در سراسر جهان فروخته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 6.7 درصد کاهش داشته است.

    بر این اساس، میزان متوسط کاهش فروش در کل صنعت خودروسازی در این مدت 7.1 درصد تخمین زده شده است.

    در گزارش این شرکت، به کاهش 28 درصدی میزان فروش در مناطق خاورمیانه، هند و آفریقا اشاره شده است که یکی از دلایل اصلی آن، خروج رنو از بازار پررونق ایران در پی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه این کشور بوده است.

    بر اساس گزارش مالی شرکت رنو، این شرکت در سال 2018 میلادی بیش از 77 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود. همچنین میزان فروش رنو در کشورهای ترکیه و آرژانتین، به ترتیب 45 و 50 درصد کاهش داشته است.

    شرکت رنو اعلام کرده که توانسته است ثبات بازار خود در اروپا را حفظ کند. مدل‌های کولیوس، کپچر و ساندرو در نیمه نخست سال جاری میلادی فروش خوبی در این منطقه داشته و کولیوس مقام خود را به عنوان دومین خودروی پرفروش در اروپا حفظ کرده است.

    همچنین چندی پیش نیز، تارنمای تحلیلی 'آکسین چک'(aktiencheck) که مقر آن در هانوفر آلمان است، در گزارش تحلیلی خود از بازار بورس اروپا، میزان کاهش ارزش سهام شرکت پژو فرانسه به دلیل خروج از بازار ایران را 15.7 درصد ارزیابی کرد.
    هرچند سود پژو سیتروئن در بازار اروپا که اصلی ترین محل فروش محصولات این شرکت است با 1.6 درصد رشد به 0.783 میلیون واحد رسیده، اما مدیران این شرکت برای سال جاری میلادی در این بازار ادامه رکود را پیش بینی کرده اند.
    برآوردهای شرکت پژو حاکی است؛ رکود بازار آمریکای لاتین با افزایش یک درصدی به دو درصد و رکود بازار چین نیز به سه درصد خواهد رسید.
    اقدامات یکجانبه‌گرایی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها با وجود مخالفت متحدان اروپایی‌اش، بتدریج آثار و عواقب خود بر شرکت‌های غربی که با ایران قرارداد همکاری اقتصادی داشتند، نشان داده است.
    این مساله علاوه بر شرکت های خودروسازی فرانسوی، دامن بسیاری از شرکت های اروپایی که با ایران روابط تجاری داشته اند را نیز گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو