فونیکسریمکسبهتام

با تصویب شورای اسلامی شهر قم؛

نرخ سرویس مدارس قم ۱۸ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- با تصویب شورای اسلامی شهر قم نرخ سرویس مدارس ۱۸ درصد افزایش یافت و زمینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) برای احداث پایگاه انتقال خون اختصاص یافت.

نرخ سرویس مدارس قم ۱۸ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، یکصد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم شامگاه دوشنبه در محل ساختمان شورای اسلامی شهر قم در غیاب عبدالله جلالی رئیس شورا که عازم سفر حج تمتع شده به ریاست حسن بختیاری نایب رئیس شورا برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه لوایحی در خصوص تملکات بر اساس طرح تفصیلی شهر قم، اخذ مجوز توافقنامه و اخذ مجوز کاهش عوارض صدور پروانه برای پروژه‌های مد نظر در لوایح مطرح و اعضای شورای اسلامی شهر قم پس از بحث و بررسی تصمیم لازم در این موارد را اتخاذ کردند.

    این موارد به گفته اسلامی سخنگوی شورای شهر در کمیسیون تملکات شورا که در هر هفته دو بار تشکیل جلسه می‌دهد نیز مطرح و مباحث کارشناسی در خصوص هر یک صورت می‌گیرد تا در نهایت در صحن علنی شورای شهر تصمیم گیری شود.

    واگذاری زمین جهت احداث پایگاه انتقال خون

    اعضای شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با در اختیار قرار دادن زمینی به مساحت 616 متر مربع در بلوار پیامبر اعظم (ص) قم برای احداث ساختمان پایگاه انتقال خون استان موافقت کردند.

    در سال‌های اخیر بودجه‌ای برای احداث این پایگاه از سوی دولت در استان قم تخصیص یافته بود اما به دلیل نبود زمین جهت ساخت، این بودجه قرار بود به مرکز بازگردانده شود که با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم این قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار سازمان انتقال خون قرار گرفت.

    موضوع مطرح شده دیگر در این جلسه شورای شهر قم، تعیین نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی 98 و 99 بود که کار گروه ماده 18 شورا افزایش 18 درصدی و شهرداری افزایش 25 درصدی را پیشنهاد دادند که شورا در نهایت با توجه به شرایط اقتصادی و در نظر گرفتن مشکلات مالی خانواده‌ها با افزایش 18 درصدی موافقت کرد.

    بر این اساس نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با خودروهای سمند، پژو و پراید با احتساب تعطیل بودن پنج‌شنبه‌ها ماهیانه 98 هزار و 500 تومان و بدون تعطیلی پنج‌شنبه‌ها 115 هزار و 500 تومان خواهد بود و سرویس مدارس مجاز به انتقال بیش از 4 نفر در هر خودرو نیستند.

    معاون حمل و نقل شهردار قم نیز از والدین خواست تا از سرویس‌های خارج از نظارت تاکسیرانی استفاده نکنند چرا که برخی از آنان دارای مشکلاتی از جمله مسائل فنی و بهداشتی هستند که ممکن است شاهد بروز حوادث ناگوار برای سرنشینان خودرو باشیم و از طرفی دیگر نیز هزینه‌ای بیش از مبلغ مصوب شده دریافت کنند.

    آخرین موضوع مطرح شده در این جلسه، اخذ مجوز نرخ پیشنهادی و صدور پروانه فعالیت جهت خودروهای سند آزاد در سطح شهر قم بود و از آنجا که هم اکنون نزدیک به 150 اتوبوس و مینی بوس در قم به صورت سند آزاد فعالیت می‌کنند، مقرر شد تا به منظور ساماندهی این خودروها و در نظر گرفتن مکانی برای پارک آنها در خارج از شهر ماهیانه از اتوبوس‌ها 100 هزار تومان و از مینی بوس‌ها 50 هزار تومان دریافت شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو