فونیکسریمکسبهتام

دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران مطرح کرد:

تکذیب افزایش مجدد قیمت روغن موتور

۲ نکته برای خرید نمونه‌های اصلی

عصر خودرو- دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمت جدیدی در دستور کار انجمن برای روغن موتور وجود ندارد.

تکذیب افزایش مجدد قیمت روغن موتور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، حمیدرضا خلیلی، دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران در خصوص افزایش قیمت روغن موتور گفت: به هیچ وجه صحبت رسمی و مکاتبه برای گرانی مجدد روغن موتور صورت نگرفته است. اگر در این خصوص رسانه‌های مختلف صحبت‌هایی کرده‌اند خبر ذکر شده مورد تایید انجمن نیست. لازم به ذکر است امسال قیمت خوراک شرکت‌های روغن‌سازی بیش از صد در صد و مواد افزودنی تا 2 برابر افزایش داشت همچنین بقیه ملزومات تولید از جمله ظروف و بسته‌بندی 3 برابر افزایش قیمت را تجربه کرد. تا این لحظه سازمان حمایت بر اساس مجوز رسمی از طرف کارگروه تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت 60 و 70 درصدی به ترتیب برای محصولات دیزلی و بنزینی را داده است. این کار کاملا قانونی بود در حالی که افزایش بهای تمام شده محصولات بیش از این رقم‌ها است اما با توجه به فضای فعلی جامعه روی این درصدها با سازمان حمایت به توافق رسیدیم.

    وضعیت تولید روغن موتور در کشور

    وی در خصوص تامین مواد اولیه اظهار کرد: در حال حاضر مواد اولیه پایه خوراکی هست که از پالایشگاه‌های نفت دریافت می‌شود و تامین آن به صورت داخلی است. بخش دیگری از مواد اولیه مربوط به افزودنی‌ها است که نمونه‌های خارجی آن در حال وارد شدن است. ارز مورد نیاز این نوع مواد افزودنی نیز از صادرات محصولات به خارج از کشور تامین می‌شود. بحث صادرات در مورد شرکت‌ها متفاوت است چرا که برای برخی از آن‌ها عمده فروش از طریق صادرات است و برخی دیگر بازار داخلی را تامین می‌کنند. نکته این است که شرکت‌های تولیدکننده هم‌اکنون بیش از نیاز داخل در حال تولید روغن موتور هستند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. ما 800 هزار تن ظرفیت تولید در کشور داریم که کل نیاز در بدترین شرایط ممکن 500 هزار تن است.

    شرایط روغن گیربکس و سایر روانکارها

    خلیلی در مورد تولید و عرضه سایر روانکارها گفت: روغن‌های موتور تحت نظارت سازمان حمایت هستند و شامل سایر روانکارها مانند روغن گیربکس و صنعتی نمی‌شود. سهم این نوع روغن‌ها در بازار بسیار کوچک است و تامین آن به خوبی و با تمام سطوح کیفی در حال انجام است. قیمت این نوع روانکارها کاملا معقول و منطقی است و افزایش قیمت عجیبی تاکنون نداشته‌اند.

    راه تشخیص روغن‌های تقلبی چیست؟

    وی در پایان اشاره‌ای به بحث روغن‌ها تقلبی کرد و گفت: تشخیص روغن‌های تقلبی ممکن است برای بسیاری از مصرف‌کنندگان سخت باشد. یک سری از افراد از فضایی که ایجاد شده استفاده می‌کنند و محصولات را به اسم شرکت‌های معتبر وارد بازار می‌کنند. برای این که مصرف‌کنندگان خاطرجمع باشند که محصول اصل خریداری می‌کنند بهتر است که از عاملین یا اتوسرویس‌های انجام دهند. این نوع اتوسرویس‌ها به دلیل اعتبار کسب و کار خود به هیچ وجه به سمت فروش روغن موتورهای تقلبی نمی‌روند. ما نیز سعی می‌کنیم اگر موردی از تقلب را مشاهده کنیم کار را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم. به طور کلی روغن موتورهای تقلبی در بازار حجم بسیار وسیعی ندارند و ما نیز به دنبال این هستیم که این مورد تا حد امکان کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است که معتبر بودن اتوسرویس‌ها را می‌توان از روی جواز کسب و سابقه فعالیت را مردم مشاهده کنند. معمولا اتوسرویس‌هایی که محصولات چهار شرکت تولید‌کننده داخلی را دارند عموما معتبر هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو