فونیکسریمکسبهتام

مروری بر پرطرفدارین برندهای خودرو در شرقی‌ترین کشور آسیا؛

خودروسازان ژاپنی در ژاپن یکه‌تازی می‌کنند

عصر خودرو- آمار فروش خودروهای پرطرفدار در ژاپن نشان می‌دهد که شهروندان این کشور تمایل بیشتری به خریداری و استفاده از خودروها و برندهای ژاپنی دارند.

خودروسازان ژاپنی در ژاپن یکه‌تازی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از آنجایی که ژاپن یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می‌شود، این گزارش به مرور و بررسی پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در این کشور و مقایسه میزان فروش آنها در دو سال پیاپی 2018 و 2019 میلادی می‌پردازد.

    بر اساس آمارهای منتشر شده در وب سایت best selling cars، تویوتا، هوندا و سوزوکی پرفروش‌ترین برندهایی بوده‌اند که موفق شده‌اند به ترتیب در جایگاه اول تا سوم پرطرفدارترین خودروهای ژاپن قرار بگیرند.

    جدول زیر به تشریح میزان فروش خودرو در سال‌های 2018 و 2019 میلادی و اشاره به پرطرفدارترین خودروهای فروخته شده در ژاپن می‌پردازد:

    طبق این جدول، مجموع کل خودروهای فروخته شده در ژاپن در نیمه نخست سال جاری میلادی دو میلیون و 753 هزار و 419 دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آنکه دو میلیون و 732 هزار و 478 دستگاه بوده، 0.8 درصد رشد داشته است.

    شرکت تویوتاموتورز موفق شده است با یک رشد 4.4 درصدی و اختصاص جایگاه نخست در جدول پرفروش‌ترین برندهای خودرو در ژاپن، در نیمه نخست سال جاری میلادی 799 هزار و 552 دستگاه خودرو به فروش برساند این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 765 هزار و 783 دستگاه بوده است.

    شرکت ژاپنی هوندا نیز در این بازه زمانی در سال گذشته 385 هزار و 742 دستگاه فروخته است که با 4.6 درصد رشد به 403 هزار و 365 دستگاه خودرو رسیده است.

    سوزوکی نیز به عنوان سومین برند پرفروش و پرطرفدار در میان شهروندان و مشتریان ژاپنی، با اختصاص 1.1 درصد رشد میزان فروش خود را در نیمه نخست دو سال پیاپی از 374 هزار و 78 دستگاه به 378 هزار و 40 دستگاه رسانده است.

    شرکت‌های نیسان موتورز و مزدا نیز در این میان به ترتیب با کاهش 6.9 درصدی و 13.4 درصدی مواجه شده و در رتبه‌های پنجم و ششم این جدول جای گرفته‌اند.

    شرکت‌های سوبارو، میتسوبیشی و ایسوزو نیز با اختصاص جایگاه‌های هفتم تا نهم، به ترتیب توانسته‌اند 69 هزار و 330، 58 هزار و 253 و 41 هزار و 543 دستگاه خودرو در بازار این کشور به فروش برسانند.

    خودروسازان برتر جهان همچون مرسدس بنز، لکسوس، فولکس واگن و بی. ام. و، بعد از تمامی برندهای ژاپنی به ترتیب در جایگاه‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مربوط به پرطرفدارترین خودروهای فروخته شده جای گرفته‌اند.

    پژو نیز تنها با فروش پنج هزار و 410 دستگاه خودرو در نیمه نخست سال جاری میلادی، در رده آخر، بیستم، این جدول قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو