فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

سهام "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست

بدهی دارند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" وثیقه بوده و قابل واگذاری نیست.

سهام "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  درباره مصوبه سران سه قوه مبنی بر موافقت بر واگذاری سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا"، گفت: براساس گزارش مکتوب ارسال شده به مجلس این شرکت‌های خودروسازی، بدهی‌های بسیاری دارند؛ این بدهی شامل تسهیلات دریافتی از بانک‌ها، بدهی به قطعه سازان و... است.
    سیده فاطمه زرآبادی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان قزوین با دکتر لاریجانی

    ضرورت تامل بیشتر بر واگذاری سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا"

    نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه باید روی موضوع واگذاری سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" تامل بیشتری شود، افزود: ممکن است واگذاری این سهام انحصاری بزرگی در خودروسازی‌ها ایجاد کند و به جای اینکه راه نجاتی برای صنعت خودروسازی باشد آن را به ورطه نابودی بکشاند.

    سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست چراکه این سهام در وثیقه است، مطرح کردن واگذاری سهام این شرکت های خودروسازی نوعی وقت کشی، فرار از عمل به تعهدات و پاک کردن صورت مسئله است

    خصوصی‌سازی خودروسازان در شرایط فعلی ممکن نیست

    وی اظهار کرد: اگرچه خصوصی‌سازی یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای نجات صنعت خودروسازی از مهلکه ورشکستگی است اما خصوصی سازی در شرایط فعلی و با وجود تعهدات معوق، بدهی به قطعه سازان و عقب ماندگی در رقابتی شدن و نیروهای مازاد این شرکت‌ها، ممکن نیست.

    مطرح کردن واگذاری سهام شرکت های خودروسازی نوعی وقت کشی و فرار از عمل به تعهدات است

    این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست چراکه این سهام در وثیقه است، مطرح کردن واگذاری سهام این شرکت های خودروسازی نوعی وقت کشی، فرار از عمل به تعهدات و پاک کردن صورت مسئله است.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که کدام بخش خصوصی به دنبال خرید شرکت بدهکار است، ادامه داد: در صورتی بخش خصوصی به دنبال خرید سهام دولت در خودروسازی می‌رود که امتیازات ویژه‌ای مانند قیمت‌های بسیار پایین- که موجب نابودی صنعت می شود- برای خرید آنها در نظر گیرد که در صورت تحقق این موضوع نه تنها انحصار دولت در صنعت خودروسازی از بین نمی رود بلکه بیشتر نیز می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو