فونیکسریمکسبهتام

هیوندای و بلندپروازی برای ساختن خودروی کوپه

عصر خودرو- وقتی عکس آگهی‌های جنسیس کوپه و هیوندا کوپه را در سایت دیوار کنار هم می‌بینیم متوجه شباهت خودروهایی با یک متر و ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع می‌شویم که به خاطر دو در بودن به آن کوپه می‌گویند. این دو عملا از نظر قیمتی فاصله زیادی با هم دارند و هیچ فرد بین خریدن یکی از آنها به شک نمی‌افتد.

هیوندای و بلندپروازی برای ساختن خودروی کوپه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، برای سوار شدن بر یک هیوندا کوپه کافی است 200 میلیون تومان پول داشته باشیم اما جنسیس 2013 را با زیر 700 میلیون تومان نمی‌توان معامله کرد. با این حال هر دو آنها برای هیوندای گامی بزرگ بوده‌اند. گامی که اگر برداشته نمی‌شد این کمپانی را به قدرت امروز نمی‌رساند.

    هیوندا کوپه یا تیبرون

    چیزی که ما ایرانی‌ها به آن هیوندا کوپه می‌گوییم در همه جای دنیا هیوندای تیبرون نام دارد. سال 96 میلادی به بازار آمد ولی ایران از نسل دوم، یعنی در سال 2001 در را به روی آن باز کرد. هیوندا کوپه برای این کمپانی تجربه بسیار مهمی بوده است. کوپه یکی از مرگ‌بارترین خودروهای آمریکا در سال‌های گذشته بوده اما نکات منفی دیده شده در این خودروی 2+2 منکر فاز جدیدی که هیوندای به کمک آن تجربه کرد نیست. چراکه کوپه اولین تلاش‌های این خودروساز برای مزه ‌کردن بازار خودرو در این سگمنت بوده است.

    از این خودرو دو تیپ در بازار وجود دارد که اگر نام آن را در سایت دیوار جست‌وجو کنید گاه با تیپ SE و گاه  با نام  GT دیده می‌شود. این دو تفاوت‌های کمی با هم می‌کنند: مثلا اینکه رینگ‌های جی‌تی از دیگری بزرگ‌تر یا ارتفاع SE به خاطر بال عقب آن بیشتر شده است.

    از سوی دیگر جنسیس کوپه با موتور 3.7 لیتری قدرت و شتاب بیشتری دارد. جنسیس و هیوندا از این جهت برای هیوندا مهم هستند که اولین رکوردها را برای این کمپانی جابه‌جا کردند. مثلا جنسیس اولین خودروی دیفرانسیل عقب  بود و به لحاظ توان و شتاب می‌توانست با اینفینیتی جی 37 رقابت کند.

    ظاهر دلربا و باطن ساده

    چراغ‌های جلوی هیوندای کوپه بسیار شبیه سوناتا  طراحی شده و نسبت به زمانه خود بسیار پیشرو بوده است اما هرچقدر سعی شده که ظاهر تجملاتی داشته باشد باطن آن ساده و بی هیچ شیله و پیله بوده. این خودرو را باید یک دستگاهی دو رو بدانیم که در لباسی زیبا و قیمتی منطقی در مقایسه با خودروهای کوپه آلمانی خریداران را به خرید وسوسه کرده اما در واقع از استانداردهای کافی برای رانندگی برخوردار نیست؛ چراکه از بدنه تا گیربکس عملکرد پرسروصدایی دارد و احساس خوبی را به سرنشینان منتقل نمی‌کنند.

    از طرف دیگر اهمیت جنسیس برای هیوندای این است که یک گام بلندپروازانه برای رقابت با محصولات آلمانی به حساب می‌آید. اگرچه از آسیا هنوز هیچ خودروسازی به اندازه تویوتا نتوانسته وارد لیگ بین خودروسازان شود بشود اما جسارتی که هیوندا برای ساختن کوپه به خرج داد نام آن را بیشتر بر سر زبان‌ها انداخته است.

    هر دو خودرو در ایران قابل خرید و فروش هستند. برای یک معامله بهتر باید آگهی‌های سایت دیوار را بررسی و بعدا نسبت به خرید آن با چشم‌های باز تصمیم‌گیری کنید.

     

    هیوندا کوپه

    جنسیس کوپه

    حجم موتور

    2.7 لیتر

    3.7

    قدرت( اسب بخار)

    164

    240

    گیربکس

    چهار سرعته اتوماتیک و پنج سرعته دستی یا شش سرعته دستی

    8 سرعته خودکار شیفت ترونیک

    رینگ

    17 یا 16 اینچی

    18 اینچی

    شتاب صفر تا 100

    8.6 ثانیه

    5.9

    حداکثر سرعت

    233 کیلومتر در ساعت

    240

    وزن

    1340

    1580

     
    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم