فونیکسریمکسبهتام

۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در جیرفت کشف شد

عصر خودرو- پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی سازمان اطلاعات سپاه در جیرفت و با دستور دادستانی، ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک کامیون در جیرفت کشف و ضبط شد.

۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در جیرفت کشف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت  از توقیف یک دستگاه کامیون با 12 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خبر داد و گفت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی سازمان اطلاعات سپاه در جیرفت و با دستور دادستانی، این کامیون توقیف و راننده خودرو نیز تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است.
    حسین سلامی افزود: برای مهار و کنترل قاچاق سوخت نیازمند اتخاذ تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری از سوی مسئولان هستیم.
    وی تصریح کرد: قاچاق سوخت نقش بسزایی در تخریب منافع ملی دارد و می تواند آثار نامطلوبی به دنبال داشته باشد که از شاخص ترین آنها، لطمه به اقتصاد کشور و در نتیجه تضعیف اقتدار ملی است.
    دادستان جیرفت گفت: معضل بیکاری و نبود وجود زمینه های اشتغال یکی از دلایلی است که افراد اقدام به قاچاق سوخت می کنند لذا می طلبد، مسئولان برای مهار و کنترل قاچاق سوخت تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری را اتخاذ نمایند.
    وی بیان کرد: کرمان به لحاظ جغرافیایی، ظرفیت بالایی در زمینه بازرگانی و ترانزیت کالا دارد اما متاسفانه در کنار این مزایا همواره قاچاق، مورد توجه افراد سودجو و فرصت طلب است و با عبور سوخت قاچاق، موادمخدر و کالاهای قاچاق از طریق کرمان به آن سوی مرزها سودهای هنگفتی از آن خود می کنند.
    سلامی افزود: یکی از معضلاتی که در جنوب و شرق استان کرمان وجود دارد قاچاق سوخت به کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان و حتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.
    وی با بیان اینکه سوخت سرمایه ای ملی است، اظهار داشت: سود ناشی از این سرمایه باید صرف همه افراد جامعه شود و در جهت منافع ملی به کار گرفته شود نه اینکه عده ای این سرمایه گرانبها را به بهایی ناچیز از کشور خارج کرده و ضربه ای شدید به اقتصاد کشور وارد کنند.

    شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو