فونیکسریمکسبهتام

مزایای و معایب هیوندای کوپه + قیمت در سایت دیوار

عصر خودرو- هیوندای کوپه برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ سطح آسفالت خیابان‌ها را لمس کرد. در آن سال‌ها این خودرو با طراحی جسورانه و قیمت مناسبش دل بسیاری را ربود و در فروشش رکورد زد.

مزایای و معایب هیوندای کوپه + قیمت در سایت دیوار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، با مرور زمان قیمت این خودرو افزایش عجیبی داشت، همچنین رقبای خوش چهره‌تری هم به بازار وارد شدند. سرانجام جراحی‌های طراحان روی ظاهر این خودرو دیگر نتیجه بخش نبود و کوپه از خط تولید هیوندای خارج شد. آخرین مدل هیوندا کوپه در سال 2008 تولید شد، به همین دلیل بیشتر آگهی‌های فروش این خودرو روی سایت دیوار مربوط به این سال هستند. شرکت آسان موتور در سال 2007 این کوپه را به ایران وارد کرد.

    در ابتدای ورود قیمت این خودرو حدود 40 میلیون تومان بود. برای بررسی وضعیت فعلی فروش خودرو هیوندا کوپه و قیمت روز آن، بهترین راه تماس با چند فروشنده و رسیدن به یک میانگین قیمتی است.

    بررسی بدنه و ظاهر

    در خارج از ایران آن را (کوسه ماهی) می‌نامند. فرم چراغ‌ها و نمای جانبی آن ممکن است بیننده را به یاد کوسه‌ بیاندازد. همانطور که از نامش مشخص است کلاس بدنه‌ی این خودرو کوپه است و به همین دلیل به نام هیوندا کوپه شهرت پیدا کرد. کوپه‌ها ماشین‌های سدان اسپورت دو در و چهار نفره‌ی سقف‌دار هستند. همانطور که انتظار می‌رود فضای سرنشین عقب در این خودروها اصلا کافی و راحت نیست.  شاید هیوندا این مدل را به اسم یک خودروی 4 نفره به بازار عرضه کرد؛ اما در اصل این خودرو برای 2 نفر طراحی شده است. می‌توانید از صندلی عقب به عنوان فضای بار استفاده کنید. با اولین نگاه جذب چهره‌ی آن می‌شوید، هنوز هم نمی‌توان گفت هیوندای کوپه زشت است با وجود اینکه سال‌ها از طراحی و تولید اولیه‌اش می‌گذرد. البته بدنه یک‌دست و هارمونیک نیست، اما در مجموع مورد پسند است و حس اسپورت بودن را منتقل می‌کند. از بین رنگ‌های موجود در بازار ایران، رنگ قرمز و زرد این خودرو بسیار طرفدار دارد.

    مزایا و معایب فنی

    کوپه‌های وارد شده به ایران پیشرانه‌ی 2.7 لیتری دارند. هیوندا کوپه یکی از خودروهای پر قدرت وارداتی  در سال‌های گذشته است که متاسفانه خروجی خوبی را به نمایش نمی‌گذارد. موتور  6 سیلندری است و می‌تواند 165 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور نیز 245 نیوتون متر است.  نیروی تولید شده با گیربکس 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم تجربه نشان می‌دهد که گیربکس این خودرو در حالت دستی آن‌طور که باید خوب کار نمی‌کند و تاخیر دارد. این معایب هرچند کوچک باعث شده‌اند که هیوندای برخلاف ظاهرش، در قد و قامت یک خودرو اسپورت عمل نکند. به این ترتیب راننده حس سواری با یک خودروی اسپورت را تجربه نمی‌کند. از این خودرو توقع سرعت و شتاب آنچنانی را نداشته باشید. گیربکس پر سر و صدای این خودرو در حالت اتوماتیک هم چندان ایده‌آل عمل نمی‌کند و به صورت دوره‌ای نیاز به تعمیر و مراقبت دارد. هیوندای کوپه بسیار پر اشتهاست. شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی برای پیمودن هر 100 کیلومتر با این خودرو را حدود 14.5 لیتر اعلام کرده است. این عدد بسیار زیاد است و در عمل بیشتر هم می‌شود. قبل از خرید این خودرو به سیر کردن شکم (باک) 55 لیتری آن توجه کنید.

    توقع ایمنی نداشته باشید

    هیوندا کوپه فقط دو عدد ایربگ دارد. دو نوع ترمز در این خودرو تعبیه شده است که شامل یک ترمز ABS و یک سیستم کنترل پایداری خودرو است. با این تفاسیر نباید از این خودرو توقع ایمنی داشت. ناگفته نماند که نمونه‌های عرضه شده در سایر کشورها، ایربگ‌های بیشتری دارند.  در برخی مدل‌های موجود در ایران هم می‌توانید ایربگ جانبی را مشاهده کنید. به عنوان جمع‌بندی باید بگوییم که هیوندای کوپه یک خودروی معمولی در کالبد یک خودروی اسپورت است و از نظر عملکرد ضعف دارد. خرید این خودرو به کسانی توصیه می‌شود که فقط ظاهر اسپورت خودرو برایشان اهمیت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو