فونیکسریمکسبهتام

کدخدایی در نشست خبری:

دو ایراد شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو

عصر خودرو- سخنگوی شورای نگهبان به تشریح ایرادات این شورا درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو پرداخت.

دو ایراد شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه) در نشست خبری ضمن تبریک سالروز شورای نگهبان، گفت: 8 مصوبه از سوی دولت و مجلس به دست ما رسید که عدم مغایرت آنها با شرع و مقدس اعلام شد.

    وی با بیان اینکه نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو دو ایراد جزئی وارد است، اظهار داشت: نخست واژه غیر فارسی به کار گرفته شده و در ماده 2 اشاره شده است به واگذاری تمام بنگاه‌های مشمول اصل 44 در صورتی که در سیاست‌های اصل 44 به این نکته اشاره که باید 80 درصد سهام واگذار شود.

    همچنین در ماده 7 به گارانتی خودرو اشاره شده است که مشخص نیست از زمان ساخت یا تحویل کالا در نظر گرفته می‌شود.

    وی با اعلام اینکه طرح تشدید مجازات اسید پاشی نیز ابهام دارد، گفت: در ماده 1- وقتی به مجازات اشاره شده است مشخص نیست این مجازات شامل جنایت به منافع هم می‌شود یا خیر؟

    سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در ماده 3 نیز تعویق اجرای مجازات را به طور مطلق ممنوع کردند که مورد ایراد آقایان قرار گرفت.

    کدخدایی با بیان اینکه طرح اصلاح مواد یک و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که دارای ایرادات و ابهاماتی است، افزود: در ماده یک بند 17 طرح نحوه فعالیت احزاب، بحث احزاب به انجمن‌ها و کانون‌های صنفی توسعه داده شده که مشخص نیست که کانون‌های صنفی هم جزو احزاب قرار می‌گیرند یا خیر که مغایر قانون شناخته شد و دارای ابهام است.

    سخنگوی شورای نگهبان گفت: در ماده 2 هم مشخص نیست که آیا کانون‌های صنفی هم باید از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز بگیرند یا خیر و یا همان مجوز صنفی کفایت می‌کند که آقایان اعلام کردند که ابهام دارد.

    کدخدایی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای اعلام کردند باید با شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت‌ها وارد لابی شویم، تصریح کرد: گوش ما برای شنیدن راهکارها و پیشنهادات باز است و فرقی نمی‌کند که این پیشنهادات از چه گروه و جناحی باشد و رفت و آمدها از قدیم وجود داشته، الان هم وجود دارد اما نسبت به باج خواهی و زیاده‌خواهی و لابی‌ها گوش‌های ما ناشنوا خواهد بود.

    وی گفت: ملاک شورای نگهبان قانون است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو