فونیکسریمکسبهتام

ایران خودرو و سایپا بهار ۹۸ را کاهشی به پایان بردند

عصر خودرو- بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از افت تولید دو خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است، به طوری که ایران خودرویی ها بهار ۹۸ را با کاهش ۳۸.۷ درصدی و سایپایی ها با کاهش ۳۱.۸ درصدی به پایان بردند.

ایران خودرو و سایپا بهار ۹۸ را کاهشی به پایان بردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، برپایه این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو در مدت یاد شده 88 هزار و 683 دستگاه خودروی سواری تولید کرد که در مقایسه با پارسال 38.3 درصد کاهش نشان می دهد.

    همچنین تولید 245 دستگاه وانت، حاصل کار آبی پوشان جاده مخصوص در بهار 98 بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت 83 درصدی نشان می دهد.

    گروه یاد شده در این مدت موفق به تولید ون نشد و عدد صفر در مقابل آن قرار گرفت.

    با این حال، در سه ماهه نخست امسال 47 دستگاه مینی بوس، میدل باس و اتوبوس و 344 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در ایران خودرو تولید شد که به ترتیب رشد 14.6 درصدی و افزایش 2.1 درصدی داشته است.

    افزایش تولید وانت و کاهش سایر تولیدات سایپا

    بررسی آمارهای یاد شده نشان می دهد، در این مدت 100 هزار و 607 دستگاه انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا تولید شد. این آمار در مقایسه با پارسال کاهش 31.8 درصدی نشان می دهد.

    تولید 89 هزار و 913 دستگاه خودروی سواری حاصل کار نارنجی پوشان جاده مخصوص در بهار 98 بود که افت 34.2 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

    در سه ماهه نخست امسال تنها دو دستگاه ون در سایپا تولید شد که در مقایسه با 23 دستگاه ونی که در بهار پارسال تولید کرده بود، کاهش 91.3 درصدی داشته است.

    تولید وانت در سایپا اما برخلاف سایر گروه های خودرویی با رشد 11.1 درصدی به 10 هزار و 590 دستگاه در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال رسید.

    این گروه خودروسازی در مدت یاد شده توفیقی در تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس نداشت و عدد صفر در مقابل جدول تولید این محصولات قرار گرفت.

    تولید کامیونت، کامیون و کشنده از سوی نارنجی پوشان نیز در این مدت با کاهش 92.2 درصدی به 102 دستگاه رسید.

    به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 197 هزار و 777 دستگاه انواع خودرو در سه ماهه نخست سال 98 و کاهش 40.8 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط