فونیکسریمکسبهتام

دوربین‌های ترافیکی به طور کامل قادر به کنترل تردد خودروها نیستند

عصر خودرو- رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: دوربین‌ها به طور کامل قادر به کنترل تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک نیستند.

دوربین‌های ترافیکی به طور کامل قادر به کنترل تردد خودروها نیستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، افشین حبیب‌زاده در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارایه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کاهش ترافیک و آلودگی هوا با اجرای حذف طرح زوج و فرد، گفت: آقای پورسیدآقایی در توضیحات خود اعلام کرد که قبلاً افرادی که خودروی پلاک زوج داشتند، خودرویی با پلاک فرد خریداری می‌کردند که این امر باعث افزایش تعداد و مالکیت خودروها می‌شود. سوال من این است که با طرح جدید این تعداد مالکیت چگونه کاهش یافته است؟

    وی ادامه داد: زمانی که فرد خودروی دارای پلاک زوج و فرد داشته، اکنون خودروی سومی خریداری می‌کند که به جای 40 روز بتواند 60 روز در محدوده طرح تردد کند. در نتیجه این طرح نه تنها تعداد خودرو را کاهش نمی‌دهد بلکه ممکن است موجب افزایش تعداد خودرو نیز شود.

    رییس کمیته نظارت با اشاره به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تهران مبنی بر اینکه افزایش سرانه استفاده از موتور سیکلت از معایب طرح‌های گذشته بوده است، ادامه داد: اخیراً سوال کردیم که گفتند در یکی دو هفته اخیر، 20 درصد خرید و فروش موتور سیکلت افزایش یافته است. پس این اشکال در طرح جدید رفع نشده است.

    حبیب‌زاده با بیان اینکه تنها راه کنترل ورودی‌های طرح، دوربین است، اظهار کرد: طبق آخرین بررسی‌ها و مشاهدات عینی کارشناسان ما، تردد خودروها خصوصاً در محدوده دوم افزایش یافته است و دوربین‌هایی که در خروجی‌های طرح تعریف شده، کامل نیست و برخی به روش‌های گوناگون دیگر با مخفی کردن پلاک که نشان می‌دهد دوربین‌ها به طور کامل قادر به کنترل تردد خودروها به محدوده طرح ترافیک نیستند.

    عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران به مساله آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: همواره در بحث آلودگی هوا به دنبال کنترل ذرات معلق در هوا بوده‌ایم اما هیچ‌گاه ناکس و ساکس را مورد بررسی قرار نداده‌ایم در صورتیکه وقتی ناکس در مقابل اشعه UV قرار می‌گیرد، ازن متصاعد می‌شود که از عوامل اصلی آلایندگی در این روزها است. برای مقابله با آن معاونت حمل و نقل و ترافیک چه کاری انجام داده و اساساً در فصل تابستان که نوع آلایندگی تغییر می‌کند، نقش معاینه فنی خودرو در کنترل آلودگی هوا چه بوده است.

    وی افزود: اقای پورسیدآقایی در ارائه گزارش باید با عدد و رقم مشخص درباره کنترل آلودگی هوا توضیح می‌داد. اگر اجرای طرح خوب بوده پس چرا در دو هفته اخیر با آلودگی‌های خاص در شهر تهران مواجه بوده‌ایم؟

    حبیب‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه در بحث کنترل آلودگی هوا فقط مدیریت شهری مسئول نیست، اظهار کرد: قطعاً خودروسازان و دستگاه هایی که باید در بحث حمل و نقل عمومی به ما کمک می‌کردند اما انجام ندادند نیز مقصر هستند اما ما که در حال ارائه گزارش هستیم باید نقش خود را در کنترل آلودگی هوا با اجرای طرح جدید به طور مشخص بیان کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو