فونیکسریمکسبهتام

آخرین خبرها از محصول جدید بی وای دی

«هان» (HAN) یک سوپرکار تمام عیار است!

عصر خودرو- کمپانی بی وای دی پیش‌تر در نمایشگاه بین‌المللی خودرو شانگهای از محصول آینده‌نگر خود یعنی e-SEED رونمایی کرده بود. کانسپتی که یکی از ستارگان آن نمایشگاه بشمار می‌رفت و توانست توجه بسیاری از مخاطبان و رسانه‌ها را به خود جلب کند.

«هان» (HAN) یک سوپرکار تمام عیار است!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ؛با گذشت ماه‌ها از معرفی این خودرو مفهومی مشخص شد، BYD درصدد تولید یک محصول جدید است. خودرویی که نام «هان» (یکی از بزرگ‌ترین سلسله‌های امپراتوری چین و بزرگ‌ترین گروه قومی دنیا که در حال حاضر 18% از جمعیت جهان را تشکیل داده‌اند!) از سوی بی وای دی برای آن در نظر گرفته شده و قرار است در گروهی رقابت کند که نام‌های بزرگی چون فراری و مک‌لارن چشم به تاج پادشاهی آن دوخته‌اند.

    خوان‌ما لوپز (Juan Ma Lopez) مدیر طراحی خارجی محصولات بی وای دی عنوان نمود که «هان» نمونه تولیدشده کانسپت e-SEED نخواهد بود، اما الگوهای بسیاری برای بهره‌برداری از e-SEED در طراحی خارجی وجود دارد که «هان» در طراحی نهایی از آنها استفاده خواهد کرد.

    «هان» یک سوپرکار کوپه با شتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.9 ثانیه‌ای خواهد بود! شتابی که این محصول بی وای دی را در کنار نام‌هایی چون مک‌لارن 720S، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، فراری F8 و حتی تسلا مدل S قرار می‌دهد.

    خوان‌ما لوپز (Juan Ma Lopez) مدیر بخش طراحی خارجی محصولات بی وای دی در مصاحبه‌ای عنوان نمود: «HAN قطعاً e-SEED نخواهد بود، اما e-SEED قطعاً بر روی طراحی محصولات بعدی BYD تأثیرگذار می‌گذارد. شما می‌توانید زبان طراحی Dragon Face (چهره اژدها) را در طراحی خودرو Tang مشاهده کنید. Song Pro زبان طراحی Dragon Face 2.0 را به نمایش گذاشته است و e-SEED چهره اژدهایی خودروهای EV (الکتریکی) بی وای دی خواهد بود. نکته‌ای که مایلم اضافه کنم این است که خودرو Long Face الکتریکی ما (e-SEED) یک ساختار و یک ایده جدید است و من اطمینان دارم که در آینده همه می‌توانند این اژدها را ببینند.»

    طبق اطلاعات منتشر شده طول، عرض و ارتفاع خودرو «هان» 4950، 1890 و 1490 میلیمتر است که فاصله بین دو محور آن 2940 میلیمتر خواهد بود. گرچه هنوز اطلاعات دقیقی در زمینه قوای محرکه این محصول جدید بی وای دی منتشر نشده است، اما گمان آن می‌رود که «هان» یک کوپه پلاگین هیبرید با موتور 2 لیتری 150 اسب بخاری است که با بهره‌گیری از موتورهای الکتریکی قدرت آن به 480 اسب بخار می‌رسد. این نیرو از طریق هر دو محور، «هان» را در زمان رسمی اعلام شده 2.9 ثانیه‌ای به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو