فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران:

فناوری تولید خودروهای داخل مربوط به ۲۰ سال پیش است

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران با بیان این که خودروهای تولیدی در کشور با فناوری ۲۰ سال پیش است، افزود: این نوع خودروها در افزایش آلودگی هوا تأثیرگذار است و تولید خودروهای غیر استاندارد امروزه یکی از مشکلات شهر تهران را تشکیل می دهد.

فناوری تولید خودروهای داخل مربوط به ۲۰ سال پیش است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای شهر تهران، پیش از پایان جلسه، جلسه را ترک کرد و در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنان پاسخ داد.
    وی گفت: یکی از مسائل شهر تهران خودروهای غیراستاندارد است؛ در دنیا خودروها در هر 100 کیلومتر 3 لیتر سوخت مصرف می‌کنند و نیمی از خودروها به سمت برقی شدن رفته است اما در ایران خودروها با فناوری خطوط 20 سال پیش ساخته می‌شود.
    هاشمی درباره گزارش معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران در صحن شورا، گفت: آلودگی هوا یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهر تهران است و برای حل آن باید راهکارهای اساسی پیش بینی کنیم.
    هاشمی افزود: در سال‌های گذشته سالانه 800 هزار خودرو توسط خودروسازان داخلی تولید می‌شد که گفته می‌شد نیمی از آن در استان تهران توزیع می‌شود.
    رئیس شورای تهران ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر، گفته می‌شود این میزان تولید به نصف رسیده، بنابراین برخی تصمیمات ترامپ برای ایران زیان ده هم نیست و کاهش تولیدات خودروهای غیراستاندارد باعث می‌شود آلودگی هوا نیز کمتر شود.‌

    دنیا به سمت خودرو برقی رفته است
    ‌هاشمی گفت: امروزه خودرو سازان در دنیا به سمت استفاده از خودروهای برقی رفته اند.
    وی افزود: تولید خودرو برقی به نفع کشور ما هم هست و و موجب ایجاد شغل برای متخصصان می‌شود.

    سرانه دو برابری مالکیت خودرو
    هاشمی با بیان اینکه سرانه مالکیت خودرو در کشور دو برابر شده است، گفت: با افزایش خودرو طبیعی است که هوا نیز آلوده‌تر شود.
    وی تأکید کرد: در تمام کلان شهرهای دنیا به سمت موانعی برای ورود خودروها به محدوده‌های مرکزی شهر، مانند گران کردن پارکینگ و سوخت می‌روند و نباید فراموش کنیم که در تمام این کشورها جایگزین استفاده از خودروهای شخصی، توسعه حمل و نقل عمومی پاک است.

    تنها از یک سوم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم
    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به سمت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برویم، گفت: در حال حاضر ظرفیت 6 تا 7 میلیونی برای مترو ایجاد کرده ایم اما تنها یک سوم این ظرفیت استفاده می‌شود.
    وی ادامه داد: در حوزه اتوبوس نیز ضریب اشغال در شهر پایین است.
    عضو شورای تهران افزود: تنها کافی نیست که تردد در مرکز شهر کم شود، چراکه اگر تردد در منطقه 22 نیز افزایش پیدا کند به دلیل جهت حرکت باد که غرب به شرق است، سایر نقاط نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
    هاشمی تاکید کرد: باید به سمت مدیریت ترافیک در تمام سطح شهر برویم.

    شورای شهر تنها عوارض طرح‌ها را تصویب می‌کند
    رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهروندان نسبت به طرح جدید ترافیک منتقد هستند، گفت: طرح‌های ترافیک در شورای ترافیک تصویب می‌شود و تنها نرخ عوارض آن در شورای شهر تصویب می‌شود.
    وی ادامه داد: درخواست ما این است که شورا نیز در جریان این امور قرار گیرد و در تصمیم گیری ها سهیم باشد.

    در دنیا موتورسیکلت برقی جایگزین کاربراتوری شده است
    هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آمار موتورسیکلت در تهران افزایش یافته گفت: استفاده از موتورسیکلت در خیلی از شهرهای دنیا مانند تایلند، تایوان و چین مرسوم است.
    وی گفت: با استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و پاک می‌توان اثرات آلودگی افزایش استفاده از موتور را کاهش داد.
    هاشمی تاکید کرد: در بیشتر شهرهای دنیا از موتورسیکلت برقی استفاده می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو