فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور:

عوامل بروز تصادف در سفرهای تابستانی

«خیرگی» کاهش توانایی دید را به دنبال دارد

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا سرعت وسبقت غیرمجاز،‌خستگی، عدم توجه به جلو و بروز «خیرگی» به واسطه بازتابش نور محیط در روزهای گرم تابستان را از جمله عوامل بروز تصادف عنوان کرد.

عوامل بروز تصادف در سفرهای تابستانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا  درخصوص مهمترین عوامل بروز تصادفات در سفرهای تابستانی اظهار داشت: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از جمله موارد بروز تصادفات در جاده‌های کشور هستند.

    رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با تاکید بر این مطلب که متاسفانه رانندگان توجه کافی به جلو نداشته و در موقع بروز خطر نمی‌توانند عکس‌العمل مناسب نشان دهند،‌گفت: خستگی و خواب‌آلودگی که به واسطه گرمای زیاد حادث می‌شود نیز از دیگر عوامل موثر در عدم توجه به جلو از سوی راننده است.

    وی گفت: حداکثر زمان برای رانندگی در هر بازه، 2 ساعت است؛ بعد از 2 ساعت رانندگی، راننده باید یک ربع استراحت کرده تا خستگی و خواب‌آلودگی و کاهش توانایی بر وی عارض نشود؛ بعد از استراحت 15 دقیقه‌ای دوباره به رانندگی خود ادامه دهد.

    سرهنگ رحمانی افزود: وقتی راننده احساس خواب‌آلودگی می‌کند چاره‌ای جز خوابیدن نیست پس حتما در منطقه‌ای مناسب و امن توقف کرده و بعد از استراحت کافی به حرکت خود ادامه دهد.

    سرهنگ رحمانی سالم بودن لاستیک خودروها را شرط لازم و کافی برای سفر در روزهای گرم تابستانی برشمرد و گفت: در مسافت‌های طولانی باید لاستیک خودرو سالم باشد؛ چرا که اگر لاستیک سالم نباشد به واسطه گرمای حاصل از محیط و بروز اصطکاک بین لاستیک و آسفالت، می‌ترکد و می‌تواند حادثه آفرین باشد.

    رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص بازتابش نور محیط و تاثیر آ‌ن در بروز تصادفات اعلام کرد: موضوع حائز اهمیت در این روزهای گرم تابستان بازتابش نور محیط به اصطلاح  ایجاد «خیرگی» است.

    وی گفت: وقتی نور محیط زیاد می‌شود در کاهش دید تاثیر دارد؛ بازتاب نور محیط، سطح راه و حتی سطح بدنه خودرو می‌تواند کاهش توانایی دید راننده را به خصوص در مسافت‌های طولانی بدنبال داشته باشد.

    وی افزود:در این صورت راننده کاهش دید داشته و اجسام و اجرام و حتی موتورسیکلت و عابر را بخوبی تشخیص نمی‌دهد و می‌تواند درگیر تصادف شود؛ بنابراین لازم است رانندگان برای رانندگی در این روزهای گرم حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و ضمن استراحت با رعایت قوانین و مقررات به حرکت خود ادامه دهند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو