فونیکسریمکسبهتام

افتتاح پارک دوچرخه سواری مخصوص زنان در منطقه ۲۲

عصر خودرو- شهردار تهران با اشاره به اینکه باید فضاهای شهری برای استفاده بانوان مناسب سازی شود گفت: پارک دوچرخه سواری مخصوص زنان در منطقه ۲۲ تهران افتتاح خواهد شد.

افتتاح پارک دوچرخه سواری مخصوص زنان در منطقه ۲۲
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، پیروز حناچی در مراسم روز دختر با تبریک هفته کرامت که با میلاد حضرت معصومه آغاز می شود و با میلاد امام رضا(ع) به پایان می رسد، گفت: شروع این هفته با یاد آوری مهربانی و عطوفت الهی به نام دختران نامگذاری شده است. من این مناسبت را به دختران سرزمین مان تبریک می گویم.

    وی ادامه داد: در تاریخ آمده که در سال 201 هجری قمری حضرت معصومه با هدف پیوستن به برادر مسیری را طی می کند و در نزدیکی قم دچار بیماری می شوند و خود را به قم می رسانند و آنجا رحلت می کنند. من به عنوان یک پدر و کسی که تجربه داشتن دختر عزیزی را دارد عرض می‌کنم که دختران در خانواده نماد عطوفت و مهربانی هستند.

    حناچی گفت: من دو فرزند دارم یک دختر و یک پسر. دختر من در زمان جنگ به دنیا آمد و ما در آن زمان در رفت و آمد به جبهه بودیم و عطوفت و علاقه ای که به من نشان می داد دل مرا در زمان هایی که خانه را ترک می کردم میلرزاند. من افتخار داشتن یک نوه دختر را هم دارم. او هم همین عطوفت و مهربانی را دارد.

    وی با بیان این که به عنوان شهردار تهران وظیفه داریم با نگاه انسانی 50 درصد فضای شهر را در اختیار بانوان قرار دهیم و نباید شکلی باشد که امکان دسترسی و استفاده برای بانوان مهیا نباشد. گفت: فراتر از نگاه های فمنیستی باید انسانی نگاه کنیم و فضای مناسب تری برای زنان فراهم کنیم.

    شهردار تهران گفت: استفاده از نور خورشید حق همه افراد است. استفاده از فضاهای ورزشی حق است و ما باید به این مسئله توجه کنیم. ما فردا در منطقه 22  پارک دوچرخه سواری مخصوص بانوان را افتتاح خواهیم کرد و به مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده همه می پردازیم. از جمله برای کسانی که به هر دلیلی موقت یا دائم فعالیت حرکتی عادی ندارند.

    حناچی با تاکید بر تاثیر حضور بانوان و خانواده ها در امنیت بخشی به فضاهای شهری گفت: پارک طالقانی به دلیل قرار گرفتن در شرایطی که امکان حضور مردم در همه جای آن  میسر نبود محلی برای ایجاد ناامنی شده بود که با تدبیری پل طبیعت با ظرافت معماری ساخته شد و حضور خانواده ها و مردم باعث حل شدن مشکل امنیتی این پارک شده است.

    وی به تفاوت خاص حضور زنان در عرصه ها در جهان شرق و جهان غرب پرداخت و گفت: ما کشوری با پیشینیه درخشان هستیم اما باید استقرائات منطقی از آن داشته باشیم. شما در تخت جمشید که مربوط به 500 قبل از میلاد مسیح است تصویری از زنان نمی بینید در حالی که ما اسنادی داریم که نشان میدهد که زنان جزو مدیران در آن دوره بوده اند و دقیقا این تفاوت شرق و غرب نسبت به حضور زنان است. بعد از آمدن سلوکیان به ایران در سنگ نوشته ها تصویر زنان زیاد می شود که متاثر از فرهنگ یونان است. این تفاوت فرهنگی بین غرب و شرق است تصویر نیست اما در سطوح مدیریتی حضوری فعال داشتند.

    حناچی در ادامه گفت: دختران جوان ما که مدیران و متخصصین آینده هستند و همزمان در کانون گرم خانواده و مادران آینده خواهند بود باید فرصت تجربه سطوح مدیریتی را به دست آورند. من در سمت های قبلی در این راستا تلاش کرده ام و در شهرداری هم همین هدف را دنبال می‌کنم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو