فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور :

تحویل تاکسی‌های نو معطل ایران‌خودرو مانده است

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: ایران خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری نمی‌کند و تحویل تاکسی‌های نو را متوقف کرده است.

تحویل تاکسی‌های نو معطل ایران‌خودرو مانده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی ضامنی عصر چهارشنبه در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: شرکت ایران خودرو از ابتدای امسال تا امروز دو بار قیمت محصولات خود را افزایش داده است، یک‌بار در اردیبهشت ماه بود و بار دوم هفته گذشته بود که گفت هر ماه قیمت جدید اعلام خواهد کرد که این مساله تاکسیرانی را با مشکل مواجه کرده است.

    وی اظهار داشت: قرار بود ایران خودرو تا پایان امسال 10 هزار تاکسی به ما تحویل دهد که تاکنون فقط 132 تاکسی تحویل داده و روند را متوقف کرده چون قیمت را افزایش داده است، از طرفی ما هم نتوانستیم بانکی با تسهیلات 18 درصد برای رانندگان تاکسی پیدا کنیم تا بتوانند تاکسی‌های خود را نو کنند.

    ضامنی تاکید کرد: با توجه به عملکرد خودروساز امیدی به اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیست، اگر هم به 10 هزار تعهد خود عمل کند باز هم عقب هستیم چون این میزان معادل 7 درصد انباشت خودروهای فرسوده است.

    وی گفت: اکنون 150 هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم که تا سال آینده به 192 هزار دستگاه می‌رسد و اگر اقدامی صورت نگیرد این تعداد تا سال 1400 به 240 هزار تاکسی فرسوده خواهد رسید.

    ضامنی اظهار داشت: در این راستا مصوبه‌ای به هیأت دولت ارسال کردیم که بر اساس آن بتوانیم از ظرفیت خودروهای موجود استفاده کنیم به این صورت که بر اساس ضوابط شورای عالی ترافیک از خودروهایی که عمرشان حداکثر 3 سال است بتوانیم به ازای اسقاط خودروی فرسوده از آنها به عنوان تاکسی استفاده کنیم.

    همچنین علیرضا احمدی معاون ستاد سوخت کشور نیز در این جلسه گفت: روزانه یک میلیون خودرو به سن فرسودگی می‌رسد، از سال 1382 تاکنون حدود دو میلیون خودرو از رده خارج شده است که با این حجم فرسودگی قطعاً از برنامه بسیار عقب هستیم.

    وی افزود: از سوی دیگر حدود 80 هزار گواهی اسقاط وجود دارد یعنی 80 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده اما جایگزین نشده‌اند که این مساله برای صاحبان خودروهای فرسوده مشکل‌ساز خواهد شد.

    در پایان جلسه مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر دولت برای اسقاط و نوسازی خودروها و موتورسیکلت‌ها هزینه نکند قطعاً این میزان را در بیمارستان‌ها هزینه خواهد کرد، این‌طور نیست که در گوشه‌ای پس‌انداز شود.

    وی تاکید کرد: سلامت مردم اولویت است و این مساله کمی نیست، درست است که اکنون کشور مشکل دارد اما آن‌قدر هم بی پول نیست؛ با مدیریت صحیح می‌توان کارها را پیش برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو