فونیکسریمکسبهتام

خودروهای الکتریکی اشتراکی راه‌حل برلین برای ترافیک و آلودگی

عصر خودرو- شهر برلین در حال گسترش ناوگان خودروهای الکتریکی است که هر کسی می‌تواند در طول روز با هزینه کم آنها را از ایستگاه مخصوص سوار شود و به کارش برسد.

خودروهای الکتریکی اشتراکی راه‌حل برلین برای ترافیک و آلودگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری، شرکت فولکس‌واگن روز گذشته با اضافه کردن1500 خودروی الکتریکی گلف خود به سرویس مشهور به We Share گام جدیدی برای گسترش استفاده از خودروهای پاک برداشت تا نمونه جدیدی از این ایده استارتاپی در جهان باشد.
    با افزایش ترافیک و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، استارتاپ‌های خودروهای اشتراکی یا درواقع اجاره خودروی پاک هر روز بیشتر می‌شود. برای مسیرهای کوتاه در بسیاری از شهرها استفاده از دوچرخه‌ و سرویس‌های اشتراک آن رایج است. اما برای مسیرهای طولانی‌تر در خیلی‌ از شهرها ایده اصلی استفاده از اجاره خودروهای الکتریکی  بسیار آسان است.
    حالا براساس گزارش زددی‌نت، از ابتدای سال 2020فولکس واگن 500دستگاه خودروی برقی به ناوگان We Share اضافه خواهد کرد؛ علاوه بر این هاچ‌بک برقی ID.3 نیز که از اواخر امسال وارد فاز تولید می‌شود، به جمع این مدل‌ها خواهد پیوست. برای استفاده از سرویس We Share که از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، هزینه‌ای برابر با 19سنت به ازای هر دقیقه تعیین شده و کاربران در هر سفر ملزم به پرداخت حداقل یک یورو هستند. We Share در ابتدا محدوده‌ای 150کیلومترمربعی در مرکز شهر برلین را پوشش خواهد داد. با بزرگ‌تر شدن ناوگان، مناطق تحت پوشش نیز گسترده‌تر خواهند شد.


    سرویس‌های اشتراک خودرو چطور کار می‌کنند؟
    استفاده از خودروهای الکتریکی به‌صورت اشتراکی یکی دیگر از قدم‌های مثبت فناوری برای حمل‌ونقل پاک است. فرض کنید که خودرو نداشته باشید اما هر وقت که خواستید بتوانید یک خودروی خوب را تا مقصدتان سوار شوید و برانید! بدون داشتن دغدغه پارکنیگ و هزینه‌های تعمیر و نگهداری!
    پاریس 6 سالی است که شاهد اجرای سیستم اوتولیب (Autolib) است و هر روز ایستگاه‌های این سرویس بیشتر می‌شود. Autolib در واقع استارتاپ اشتراک‌گذاری خودروی الکتریکی است و پس از موفقیت استارتاپ اجاره دوچرخه (Velib) کارش را شروع کرد. این استارتاپ با همکاری شهرداری پاریس در سطح شهر دارای محل‌های پارک خودروهای الکتریکی مخصوص و ایستگاه‌های شارژ است. برای استفاده از این خودروها شهروندان پس از احراز هویت و محل سکونت، کارت مخصوص خود را دریافت می‌کنند. در زمانی که نیاز به‌خودرو داشته باشید کافی است حساب خود را شارژ کنید و به یکی از مکان‌ها بروید. با زدن کارت روی ایستگاه مربوط درخواست خودرو می‌دهید و یکی از خودروهایی که به شارژ وصل است برای شما آماده می‌شود. با قرار دادن کارت روی محل مخصوص، قفل درهای خودروی الکتریکی بازمی‌شود، شما پشت رل می‌نشینید و تا زمانی که احتیاج دارید از آن استفاده می‌کنید. پس از تمام شدن کارتان هم خودرو را در یکی از پارکینگ‌های مخصوص سطح شهر قرار می‌دهید و برای نفر بعدی به شارژ می‌زنید سپس اتمام سفرتان را اعلام می‌کنید که دیگر پول از حساب‌تان کم نشود.

    هزینه بسیار کمتر از خرید خودرو
    خیلی‌ها اکنون در حال حساب و کتاب کردن هستند که داشتن خودرو هزینه‌اش از اجاره آن یا استفاده از روش‌های دیگر حمل‌ونقل بیشتر است. در پاریس مثلا با روزی 10 یورو یا هفته‌ای 15 یورو می‌شود یکی از خودروهای الکتریکی Autolib را در اختیار داشت؛ هزینه‌ای که برای شهری مانند پاریس بسیار منطقی به‌حساب می‌آید. حتی برای نیم‌ساعت هم می‌شود از خودروها با کم شدن 5 یورو از حساب کارت‌ اشتراک استفاده کرد که معادل 2بلیت مترو در این شهر به‌حساب می‌آید. مرالد چیبوت، مدیرعامل Autolib در این رابطه به همشهری می‌گوید: ما هدف‌مان این بوده است که این تفکر قدیمی و سنتی را که هر کسی باید یک خودرو داشته باشد، تغییر دهیم. با فناوری‌های جدید، دنیا تغییر کرده است. دیگر مالکیت خودرو درحالی‌که می‌توانید خودرویی پاک و ایمن را با قیمتی ارزان اجاره کنید و به کارهایتان برسید، معنا ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو