فونیکسریمکسبهتام

احتمال رشد دوباره گروه خودرو در بورس

عصر خودرو- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه خودرو در بورس تا ۵۰ درصد دیگر می تواند رشد داشته باشد، به همین دلیل این گروه دوباره وارد مدار صعودی می شود و رشد آنها ادامه دار خواهد شد.

احتمال رشد دوباره گروه خودرو در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سینا سلیمانی  پیرامون علت ریزش شاخص بورس در بازار خاطرنشان ساخت: ریزش شاخص بورس در بازار دلیل خاصی ندارد، بلکه بیشتر ناشی از فشار روانی ورود شاخص به کانال 250 هزار واحد است که از خود مقاومت نشان می دهد.

    وی افزود: بسیاری از تحلیلگران بازار سرمایه معتقد بودند که با شاخص 250 هزار واحد افزایش فروش و عرضه در بازار افزایش می یابد به همین دلیل از روز گذشته میزان عرضه در بازار رشد پیدا کرد که این امر زمینه ریزش شاخص بورس در بازار را فراهم ساخت.

    به گفته سلیمانی، به نظر می رسد که روند منفی در بازار در چند روز آتی حذف می شود و شاخص مسیر صعودی خود را ادامه خواهد داد.

    این کارشناس بازار سرمایه سود خالص به دست آمده شرکت های حاضر در بازار سرمایه را در سال 97 بالغ بر 90 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در ابتدای سال 96 به میزان 16 هزار میلیارد تومان بود، بنابراین سود به دست آمده در بازار سرمایه تا انتهای سال 97 و بدون نظر گرفتن سال 98 رشد چهار برابری داشته است.

    وی اظهار داشت: سود 90 هزار میلیارد تومانی که در سال 97 محقق شده، به اضافه سود نقدی که در مجامع تا پایان تیر ماه به سهامداران پرداخت می شود به 120 هزار میلیارد تومان می رسد، با این اتفاق رشد حدود 40 درصدی در سود خالص شرکت های بورسی محقق می شود.

    سلیمانی معتقد است: چنانچه بخواهیم شاخص بورس را متناسب با سود خالص شرکت ها بررسی کنیم، شاخص تا 300 هزار واحد جا برای رشد دارد.

    وی اظهار داشت: وضعیت بازار را باید مورد ارزیابی قرار داد که در روند آتی به چه صورتی خواهد شد، فروش شرکت ها در سال 98 به همین صورت تداوم پیدا می کند یا خیر و همچنین وضعیت بازار جهانی و قیمت کالاهای اساسی (کامودیتی ها) چگونه می شود، چنانچه این مسایل در وضعیت مطلوبی قرار بگیرند، رشد شاخص به بیش از 300 هزار واحد می رسد.

    به گفته این تحلیگر، رشد شاخص بورس تا 300 هزار واحد به صورت مقطعی رخ می دهد و ممکن است در بین رشد هایی که دارد اصلاح هایی را تجربه کند.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: شاخص تا پایان فصل مجامع به محدوده 250 تا 255 هزار واحد می رسد و با پایان یافتن فصل مجامع شاخص بر روی این عدد درگیر می شود، اما سرانجام این محدوده را رد می کند.

    وی اظهار داشت: برخی از سهم ها همچنان جا برای رشد دارند که به طور حتم با رشد آنها شاخص بورس در مسیر صعودی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو