فونیکسریمکسبهتام

سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای

عصر خودرو - دومین نسل از هیوندا النترا درواقع اولین نسل هیوندا آوانته مشهور به J۲ بود. که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به نمایشگاه خودرو کره فرستاده شد. اولین نمونه از نسل دوم این خودرو با گیربکس ۵سرعته دستی و ۴سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شد.

سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای
  • سرگذشت هیوندا النترا در خط تولید کمپانی هیوندای

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هیوندا النترا یکی از محبوب‌ترین خودروهای هیوندای در سراسر جهان است که البته اکثر ما در ایران این خودرو را بانام دیگری می‌شناسیم. این خودرو بانام هیوندا آوانته در دهه اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 شمسی در ایران حضور داشت و در میان جوانان دهه 60 از محبوبیت بالایی برخوردار بود. درواقع کمپانی هیوندای برای نمونه‌های تولیدی این خودرو برای بازار کره نام النترا و برای بازارهای دیگر جهانی نام آوانته را برگزیده بود. اما پس از مدتی نام این خودرو در سراسر کشورهایی که به آن صادر می‌شد به النترا تغییر پیدا کرد و ثابت ماند.

خرید و فروش  هیوندای النترا عمری نزدیک به 40 سال در کمپانی هیوندای دارد. این خودرو برای اولین بار در سال 1990 به‌عنوان یک سدان سایز متوسط وارد بازار کره جنوبی شد. در بازارهای اروپایی نام لانترا نیز برای این خودرو استفاده می‌شود. اما به دلیل شباهتی که به بانام میتسوبیشی مگنا الانته داشت، نام آن به‌صورت استاندارد و جهانی در سال 2001 به النترا تغییر یافت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به داستان تولد و توسعه هیوندا النترا را از ابتدا تاکنون داشته باشیم.

هیوندا النترا نسل اول( کد اتاق J1 1991-1995)

اولین مدل از اولین نسل هیوندا النترا در اکتبر سال 1990 وارد بازار شد. خیلی زود و پس از استقبال‌هایی که از این محصول در کره به عمل آمد، در سال 1991 هیوندای فیس لیفتی از آن را منتشر کرد که به بازار اروپا نیز راه پیدا کرد. این خودرو در بازار اروپا با خودروهایی مانند فورد سیرا و اپل وکترا رقابت شدیدی داشت. که در این رقابت به دلیل قیمت پایین‌تر این کره‌ای تازه‌وارد،خرید  هیوندای النترا توسط خریداران قشر متوسط اروپایی ترجیح داده می‌شد.

هیوندا النترا در نمونه اولیه خود از یک موتور 1.6 لیتری ساخت میتسوبیشی بهره می‌برد که توانایی تولید 113 اسب بخار نیرو را داشت. این نیرو قدرت کافی برای شتاب 9.5 ثانیه‌ای النترا را تأمین می‌کرد در سال 1993 موتور این خودرو به 1.8 لیتر ارتقاء پیدا کرد که 124 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. مدل‌های 1.6 لیتری و 1.8 لیتری این خودرو در هر دو حالت دنده دستی و اتوماتیک در بازار حضور داشتند.
هیوندا النترا نسل دوم ( کد اتاق J2 1996-2000)

دومین نسل از هیوندا النترا درواقع اولین نسل هیوندا آوانته مشهور به J2 بود. که برای اولین بار در سال 2005 به نمایشگاه خودرو کره فرستاده شد. اولین نمونه از نسل دوم این خودرو با گیربکس 5سرعته دستی و 4سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شد. هم‌چنین این مدل برای اولین بار در نسل دوم خود از موتورهای تولیدشده توسط هیوندای بانام آلفا GFK بهره می‌برد. حجم موتور این خودرو 1.5 لیتر و قدرت آن نیز حدود 106 اسب بخار بود.

تولید موتورهای سری بتا هیوندا در سال 1995 در اروپا آغاز گردید. موتور بتای G4GR این خودرو در بهترین حالت خود 113 اسب بخار نیرو و 143 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد. در نیمه‌های سال 1996 موتور قدرتمندتری بر روی مدل‌های کره‌ای این خودرو قرار گرفت که توانایی تولید نیروی 136 اسب بخاری را داشت.

در سال 1998 یک فیس لیفت دیگر از این خودرو وارد بازار کره و اروپا شد. این فیس لیفت جدید به خریدوفروش هیوندا النترا کمک بسیاری کرد.
هیوندا النترا نسل سوم ( کد اتاق XD 2001-2006)

در سال 2001 مدل‌های وارداتی به بازار آمریکا به 6 ایربگ جانبی، جلویی و پرده‌ای، سیستم تهویه هوا، قفل‌ها، پنجره‌ها و فرمان برقی مجهز شدند. در سال 2003 بازهم هیوندا برای این مدل محبوب خود فیس لیفت دیگری ارائه کرد که به چراغ‌های جلو و عقب مدرن‌تر، سپر و جلوپنجره جدیدتری مجهز بودند. طراحی کاپوت و صندوق‌عقب این خودرو نیز به‌کلی تغییر کرده بود.
نسل چهارم هیوندا النترا ( کد اتاق HD 2007-2011)

در سال 2007 هیوندا النترا با ظاهری متفاوت‌تر از نسل قبل وارد بازار شد. مانند نمونه‌های قبلی این نسل نیز از موتورهای 1.6لیتری، 1.8 لیتری، 2 لیتری و 1.6 لیتری توربودیزلی بهر می‌برد. نسل چهارم هیوندا النترا توسط موسسه امنیت تصادفات در جاده در آمریکا امتیاز بالایی را در بخش‌های ضربه جانبی و ضربه از جلو دریافت کرد.
نسل پنجم هیوندا النترا( کد اتاق MD 2011-2015)

نسل پنجم هیوندا النترا که بیشتر بانام هیوندا آوانته شناخته می‌شد در سال 2015 با طراحی بسیار مدرن و جذاب خود وارد بازار شد. یکی از دلایل میزان فروش بالای  هیوندای النترا در این نسل نیز بدون شک طراحی زیبای آن بود. اما هم چنان قدرت موتور در این نسل تغییر چشمگیری نداشت و تنها تغییر مثبت این موتور کاهش مصرف سوخت آن بود.

نسل ششم هیوندا النترا ( کد اتاق AD 2016 تاکنون)

نسل جدید هیوندا النترا که هم‌اکنون در بازارهای آمریکا و اروپا به‌عنوان یک سدان لوکس جولان می‌دهد از الگوهای طراحی مدرن بهره می‌برد. نسل جدید این خودرو با انتظارات روز کاملاً مطابقت دارد. قدرتمندترین موتور این خودرو نیز موتور 1.6لیتری گاما توربو است که از 201 اسب بخار نیرو و 265 نیوتون متر گشتاور بهره می‌برد. شتاب این خودرو در حالت دنده دستی به 8 ثانیه نیز می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو