فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه:

روش های سنتی برای ایجاد انضباط ترافیکی جواب نمی دهد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه روش‌های سنتی برای انضباط ترافیکی جواب نمی‌دهد گفت: مردم نباید پلیس را ببینند بلکه پلیس با نظارت‌های سیستمی باید حضور داشته باشد.

روش های سنتی برای ایجاد انضباط ترافیکی جواب نمی دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سردار محمدحسین حمیدی روز یکشنبه در نشست مشترک کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و شورای ترافیک استان خراسان جنوبی افزود: انضباط درون شهری با روش‌های سنتی پاسخگو نیست و افزایش گشت‌های نامحسوس، دوربین‌ها و خدمات پلیس اتفاقات مثبتی است که در دستور کار قرار گرفته و به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

    وی گفت: در حوزه درون شهری نارضایتی برای موضوع سرعتگیرها زیاد است اما باید ریشه یابی شود که در این خصوص با وزارت کشور تفاهم نامه‌ای تنظیم کرده ایم تا نواقص فنی کدهای تخلف بررسی و واگذاری آن انجام شود.

    وی با تاکید بر هوشمند شدن تقاطع‌های شهری و استفاده از فناوری‌های جدید در این خصوص گفت: سرعتکاه و سرعتگیر آخرین اهرم و ابزار است که اقدام علمی و مورد تأیید نیست.

    رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: کلان شهرها به سمت استفاده از این فناوری پیش رفتنه اند و اگر در مراکز استان‌ها نیز پایه گذاری نشود قطعاً در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

    وی بر هوشمند سازی شهرها نیز تاکید کرد و گفت: این اقدام در مقطعی با بلیط الکترونیکی برای شهر بیرجند آغاز شده بود که نباید وقفه ایجاد شود.

    حمیدی با بیان اینکه ورودی و خروجی‌های غیراستاندارد جاده‌ها به ویژه زمانی که سفرها افزایش می‌یابد موجب بروز حوادث در 30 کیلومتری شهرها می‌شود افزود: یکی از مشکلات در حوزه تصادفات جاده‌ای حوادث 30 کیلومتری شهرها است که باید در زمان ساخت باند دوم به طور همزمان پروژه‌های اطراف راه در ورودی و خروجی‌های استاندارد دیده شود.

    وی اظهار داشت: در زمان ساخت باند دوم، شرکت زیرساخت فقط به احداث باند فکر کرده است و سایر مشکلات دیده نمی‌شود و دیده نشدن ملاحظات ایمنی سبب می‌شود که شاهد حوادث شدید باشیم.

    رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه نسبت به ادوار گذشته کارهای زیادی صورت گرفت است گفت: مردم مستحق خدمات بیشتر از این هستند و مقام معظم رهبری نیز به اقدامات موجود قانع نیستند.

    وی گفت: در آینده اقدامات تحولی با افزایش نظارت‌ها، تقویت پلیس، سامانه و سیستم‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد که اعلام خواهد شد و در حال حاضر کار سنگینی صورت گرفته است که برای حفظ آن باید انرژی بیشتری صرف شود.

    سردار حمیدی با اشاره به اینکه مطرح می‌شود الگوی مشخصی برای افزایش تصادفات نیست افزود: این مساله در سطح کلان کشور هم وجود دارد به طوری که مشکلات اقتصادی و به دنبال آن افزایش هزینه تعمیر و هزینه نگهداری خودرو باعث شده که خودروهای دچار مساله مضاعف شود.

    وی بیان کرد: این عوامل دست به دست هم می‌دهند و حوادث پراکنده به وجود می‌آید.

    وی با تاکید بر اینکه باید به سمت خارج شدن پیگیری‌ها از روال عادی پیش برویم ادامه داد: روال عادی پیگیری‌ها جوابگو نیست و باید زمانی که مسئولان رده‌های مختلف کشوری به استان سفر می‌کنند طرح‌های توجیهی را با خلاصه سازی که در همین جا دستور صادر شود، ارائه کرد.

    رئیس پلیس راه کشور گفت: اگر در سفر مقامات کشوری محرومیت منطقه و نیازمندی آن برجسته شود، بعد از آن می‌تواند پیگیری ستادی ادامه یابد.

    وی با اشاره به 220 هزار کیلومتر جاده آسفالت در سطح کشور اضافه کرد: به لحاظ تردد و جمعیت شاید خراسان جنوبی با حجم موجود راه‌ها در تخصیص اعتبارات و تعریف اولویت 35 قرار گیرد.

    حمیدی با بیان اینکه اقدام فرهنگی مؤثر است اظهار داشت: مردم این منطقه بسیار با فرهنگ، قانع و قانون مدار هستند اما اشکالات و نواقصی که آسیب ایجاد کرده به درستی اطلاع رسانی نشده است لذا باید از طریق صدا و سیما و رسانه ملی با تولید محتوا به اطلاع رسانی بهتر کمک کرد.

    وی ادامه داد: دولت رسماً اعلام کرده که امسال هر گونه درآمدی به خزانه واریز شود برگشت داده نمی‌شود لذا روی اعتبارات ماده 23 نمی‌توان حساب باز کرد و باید به سمت اقدامات جایگزین باشیم.

    وی به جایگزین‌هایی برای تجهیز سامانه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون به سمت جذب سرمایه گذار پیش رفته ایم تا بتوانیم این خلأ را پر کنیم.

    سردار حمیدی با تاکید بر اینکه در شرایط سخت اقتصادی کارهای بزرگی انجام شده است گفت: در پنج سال اخیر به کمک برنامه‌های کارشناسی اقدامات خوبی انجام شده است.

    وی با اشاره به ناکارآمدری اقدامات کاغذی عنوان کرد: حوزه تحولی به سمتی می‌رود که این فعالیت‌ها جمع شود و مردم در کوتاه‌ترین زمان خدمات را از پلیس بگیرند که پیش بینی می‌شود بخش عمده‌ای امسال محقق شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو