فونیکسریمکسبهتام

۶۴ کشته و ۱۳۷۵ مجروح در تصادفات ۳ روز نخست تابستان

گواهینامه ۶۴ هزار نفر در آستانه ضبط

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، ۲ هزار و ۳۶۸ راننده مقصر باعث مرگ ۳ هزار و ۸۶۳ نفر شدند و از یکم تا سوم تیر ۹۸ با ورود به فصل تابستان، ۶۴ نفر در حوادث رانندگی کشته و هزار و ۳۷۵ مصدوم شدند.

۶۴ کشته و ۱۳۷۵ مجروح در تصادفات ۳ روز نخست تابستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  سردار سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در نشست خبری با اشاره به نقش 33 دستگاه مسئول کشور در توسعه انضباط ترافیکی اظهار کرد: سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر در دنیا جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند.

    رئیس پلیس راهور ادامه داد: 91 درصد ترددها در کشور، در جاده‌ها صورت می‌گیرد که به زیرساخت جاده‌ها باید توجه ویژه‌ای شود.

    وی تصریح کرد: اکنون 22 میلیون و 270 هزار و 187 دستگاه خودرو و بیش از 11 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد و 41 میلیون نفر صاحب گواهینامه هستند.

    هادیان‌فر افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در دو ماه گذشته بیش از 2 هزار و 584 نفر در مجموع درون و برون‌شهری در تصادفات کشته شدند، یعنی به طور متوسط روزانه 25 نفر در صحنه جان باختند که این آمار با انتقال مصدومان به 41 نفر افزایش پیدا می‌کند یعنی تعدادی از فوتی‌ها در راه انتقال و در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

    رئیس پلیس راهور با اشاره به افزایش 4.6 درصدی درون‌شهری کشته‌ها و کاهش 9 درصدی در برون‌شهری در دو ماهه اخیر گفت: در آنالیز و تحلیل آمار دو ماهه اخیر مشخص شد 54 درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف، 6 درصد در حین انتقال و 39 درصد در مراکز درمانی بوده است.

    وی با بیان اینکه به طور متوسط 24 تا 25 درصد تصادفات مربوط به واژگونی است، از افزایش 40 درصدی واژگونی در تعطیلات عید فطر در در جاده‌های جنوبی کشور خبر داد.

    به گفته هادیان‌فر، در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 368 راننده مقصر باعث مرگ 3 هزار و 863 نفر شدند و از یکم تا سوم تیر 98 با ورود به فصل تابستان، 64 نفر در حوادث رانندگی کشته و هزار و 375 مصدوم شدند.

    رئیس پلیس راهور افزود: عدم توجه به جلو، سرعت، سبقت، خستگی و خواب‌آلودگی جزو مهمترین عامل تصادفات است.

    وی با اشاره به نقش 59 درصدی خودروهای سواری در تصادفات گفت: نقش موتورسیکلتها در تصادفات 27 درصد است که این رقم به همراه عامل عابرپیاده در برخی استانهای شمالی عابر به 81 درصد افزایش پیدا می‌کند همچنین وانت 7.3 درصد، کامیون 4.4 درصد و اتوبوسهای مسافری یک درصد در تصادفات نقش دارند.

    هادیان‌فر با بیان اینکه 63 درصد تصادفات در محورهای اصلی، 25 درصد در محورهای فرعی و 12 رصد در محورهای روستایی روی می‌دهد، تصریح کرد: در برخی محورهای فرعی و روستایی کمتر حصور داریم، نبود پلیس در محورهای روستایی نباید سبب سرعت و سبقت غیرمجاز  و عامل تصادف شود.

    رئیس پلیس راهور با بیان اینکه 25 درصد تصادفات از ساعت 16 تا 20 و 23 از ساعت 12 ظهر تا 20 روی می‌دهد، یادآور شد: بیشترین تصادفات در دو ماهه اخیر در غرب تهران، قزوین، هرمزگان، یزد، گلستان، اصفهان و کمترین تصادفات در خوزستان، تهران بزرگ، لرستان، زنجان و مازندران رخ داده است.

    وی درباره شماره‌گذاری خودروها در سه ماهه اخیر نیز متذکر شد: جمع خودروهای نوشماره کشور چه خودروهای وارداتی و چه خودروهای داخل 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته، در جمع نقل و انتقال این خودروها 6.1 درصد کاهش و در نقل و انتقال و نوشماره موتورسیکلتها 38 درصد افزایش داشتیم.

    به گفته هادیان‌فر، اسقاط خودرو در این بازه زمانی کاهش 75 نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

    رئیس پلیس راهور از فرسودگی 67 هزار خودرو در سال گذشته خبر داد و افزود: 433 هزار و 310 گواهینامه در سه ماهه نخست امسال چاپ شده که 298 هزار گواهینامه پایه سه هستند، این افراد مجاز نیستند تا یک سال در جاده‌های کشور رانندگی کند و علامت خاص در وسیله‌نقلیه این افراد نصب می‌شود.

    وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه 57 نفر بر اثر تصادفات در سه ماهه تابستان جان باختند، گفت: خودروهای دارای سرعت و سبقت غیرمجاز تا 72 ساعت توقیف می‌شوند البته توقیف برای خودروهایی که با خانواده هستند ساعتی خواهد بود منوط به اینکه راننده در لیست رانندگان پرخطر نباشند.

    هادیان‌فر با بیان اینکه در طرح تابستانی تاکید شده با تخلفات رانندگان اتوبوس برخورد جدی شود، متذکر شد: معاینه فنی اتوبوس‌ها جزو خطر قرمز پلیس است، راننده اتوبوس در مجموع 24 ساعت می‌تواند 9 ساعت رانندگی کند اما بعضاً تا 16 ساعت رانندگی می‌کنند.

    به گفته وی، پلیس راهور، به شدت دنبال حمایت از مردم است و هیچ اغماضی نیز با رانندگان هنجارشکن صورت نمی‌گیرد.

    رئیس پلیس راهور با اشاره به فعالیت یک هزار و 995 دوربین و انجام مناقصه نصب 2 هزار دوربین جدید تصریح کرد: این دوربینها سرعت بالای 50 کیلومتر از سرعت مجاز در سطح جاده ها و سرعت بالای بیش از 30 کیلومتر از سرعت مجاز در شهرها را ثبت می‌کنند و با رانندگان متخلف برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

    به گفته هادیان‌فر، 64 هزار گواهینامه در آستانه ضبط قرار دارد و گواهینامه 5 هزار و 29 گواهینامه نفر نیز ضبط شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط