فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو

سیگنال منفی نباشد، قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص وضعیت قیمت‌ها در بازار گفت: شرایط آرام است و با این وجود اگر سیگنال منفی به بازار وارد نشود، قیمت‌ها باز هم کاهش می‌یابد.

سیگنال منفی نباشد، قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو  وضعیت بازار خودرو را چنین توصیف کرد: بازار خودرو در هفته گذشته آرام بود اما شاهد رکود نیز هستیم. افرادی که نیاز به خودرو دارند خریدهای خود را انجام می‌دهند. این نکته را نیز باید گفت که اگر سیگنال‌های منفی به بازار وارد نشود شرایط به همین روال ادامه پیدا خواهد کرد. این سیگنال‌های منفی را می‌توان چنین بیان کرد که به عنوان مثال در برخی مواقع به شرکت‌های خودروسازی مربوط می‌شود و گفته می‌شود که در مرز ورشکستگی هستند. در صورتی که چنین مواردی به وقوع نپیوندد قیمت‌ها پایین‌تر نیز خواهد آمد. نباید اجازه داده شود که سیگنال منفی انتشار داده شود زیرا بار روانی دارد و منجر به برهم‌خوردگی بازار می‌شود.

     

    وی ادامه داد: در هر صورت کاهش قیمت چه در خصوص خودروهای وارداتی و چه خودروهای داخلی وجود داشته و از اویل خردادماه امسال شروع شده است. اگر قیمت‌ها را بررسی کنیم هنوز به رقم‌های 18 فروردین ماه امسال نرسیده و اگر سیگنال منفی در هفته‌های گذشته به بازار تزریق نمی‌شد بازار راه خود را ادامه می‌داد و قیمت‌ها تا حد معقولی پایین می‌آمد. دستکاری قیمت‌ها باعث شد قیمت خودرو افزایش پیدا کند اما در هر صورت خریدار باید آگاه باشد. هر خودرویی قیمت منطقی دارد و خارج از آن نباید خرید انجام شود. مشتریان نا آگاه تحت تاثیر جوسازی‌ها خرید انجام دادند و حال ضرر آن را می‌بینند.

    موتمنی در پایان به وضعیت اعلام قیمت در سایت‌های آگهی اشاره کرد و گفت: همچنان موافق این هستم که قیمت در سایت‌ها نمایش داده نشود. وضعیت بازار را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند اما زمانی که عرضه مناسب نداریم می‌توان با بازارگرمی هیجان کاذب داد. در هر صورت یک عده در این بازار برد می‌کنند و عده‌ای نیز می‌بازند و ما نباید اجازه انتشار اخبار دروغ را دهیم. این نکته را نیز باید ذکر کرد که قدرت خرید مردم کاهش یافته است. قیمت‌های حال حاضر خودرو منطقی نیست و تا زمانی که تولیدکنندگان شفاف‌سازی نکنند نمی‌توان اظهاری درباره شرایط قیمت‌ها داشت. قیمت تمام‌شده کالا باید اعلام شود و آن موقع خریدار می‌داند که چه زمان برای خرید خودرو مناسب است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو