فونیکسریمکسبهتام

احتمال وقوع پدیده قیرزدگی در سطح جاده‌ها

لزوم رعایت سرعت مطمئنه

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا وقوع پدیده قیرزدگی در سطح برخی جاده‌ها را باتوجه به گرمای هوا محتمل دانست و از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها رانندگی کنند.

احتمال وقوع پدیده قیرزدگی در سطح جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا   در خصوص رانندگی در روزهای گرم تابستان در جاده‌های کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه گرمای هوا شدت یافته است در سطح برخی از جاده‌های کشور ممکن است با پدیده "قیرزدگی" مواجه شویم.

    وی تصریح کرد:‌ در پدیده قیرزدگی اصطحاک مابین لاستیک و سطح آسفالت کاهش پیدا کرده و سبب افزایش مسافت ترمزگیری می‌شود؛ بنابراین لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی در جاده‌ها کنند.

    این مقام ارشد ناجا گرم شدن بیش از حد لاستیک را مورد دیگری اعلام و بیان داشت: با توجه به گرم شدن هوا سطح جاده‌ها نیز گرم‌تر شده و این گرما می‌تواند در لاستیک‌های فرسوده احتمال ترکیدگی یا جدا شدن  رویه لاستیک را افزایش دهد.

    سرهنگ رحمانی گفت: گرمای هوا می‌تواند خستگی زودرس را برای راننده به وجود آورد؛ خستگی وبی‌حوصلگی نیز عجله و شتاب را باعث شده و عدم توجه کافی به جلو می‌تواند حادثه‌ساز باشد. بنابراین از رانندگان می‌خواهیم در حین رانندگی در این روزها دقت و تمرکز بیشتری داشته و همواره قوانین را رعایت کرده واز عجله و شتاب بپرهیزند.

    انتهای پیام/

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط