فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راه یزد:

عامل انسانی، علت اصلی واژگونی خودرو است

عصر خودرو- رییس پلیس راه استان یزد، علت اصلی واژگونی خودروها در محورهای ارتباطی را عامل انسانی(راننده) اعلام کرد.

عامل انسانی، علت اصلی واژگونی خودرو است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ مسعود قانعی در واکنش به وقوع سه فقره واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان یزد در 12 ساعت گذشته که منجر به مصدوم شدن 14 سرنشین این خودروها شد به خبرنگار ایرنا گفت: قطعاً علت اصلی واژگونی خودرو، خود راننده است.

    وی اظهار داشت: خستگی، خواب آلودگی، توجه نکردن به جلو، صحبت با تلفن همراه و یا مشغول شدن به مسائلی چون روشن کردن رادیو یا خوردن و آشامیدن و. … منجر به واژگونی خودرو می‌شود.

    نقش شیب شیروانی در واژگونی خودرو

    رییس پلیس راه استان یزد به نقش شیب شیروانی (شیب کنار راه) در واژگونی خودرو هم اشاره کرد و یادآور شد: شیب شیروانی به حاشیه نا هموار کنار راه گفته می‌شود که ممکن است دارای شیب منفی (شیب خاکریزی) یا شیب مثبت (شیب خاکبرداری) باشد.

    وی، استاندارد شیب شیروانی را یک به شش اعلام کرد و گفت: شیب کنار راه باید به گونه‌ای باشد که اگر راننده بنا بر دلایلی از جاده خارج شد این شیب بتواند جلوی شدت صدمات و خسارات به خودرو و سرنشینان را رفع کند.

    سرهنگ قانعی با بیان اینکه شیب شیروانی برخی جاده‌ها استاندارد نیست و حالت پرتگاه دارد، تصریح کرد: همچنین برخی جاده ها، رویه آسفالت مناسبی ندارد؛ این جاده‌ها موج درد و یا آسفالت آن قیرنما شده یا ترک برداشته که وجب بر هم خوردن تعادل راننده می‌شود.

    پایین بودن ایمنی خودروها عامل دیگر سوانح رانندگی

    سرهنگ قانعی، ایمنی خودروهای کشور ما را بسیار پایین دانست و افزود: با توجه به آنکه بیشترین خودرو مورد استفاده اقشار آسیب پذیر جامعه در ایران، خودروهای ضعیف و فاقد کیسه هوا هستند متاسفانه بیشترین واژگونی ها در محورهای ارتباطی، مربوط به این دسته از خودروهاست.

    وی تاکید کرد: اگر خودروساران ما نسبت به تعبیه ایمنی خودرو مثل کیسه هوا که از سال 88 الزامی شده اقدام کنند قطعاً این کیسه هوا می تواند بخش قابل توجهی از صدمات ناشی از واژگونی و تصادف را کاهش دهد.

    وی در پایان یادآور شد: همانطور که گفته شد عامل اصلی واژگونی خودرو، عامل انسانی است و عوامل دیگری که به آن اشاره شد فقط در شدت سانحه، تاثیرگذار هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو