فونیکسریمکسبهتام

نماینده مجلس:

خودروسازان از استاندارد حرف‌شنوی ندارند

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان از استاندارد حرف شنوی ندارند و این وضعیت، سالانه باعث درگیری ۲۰ هزار خانواده در تصادفات رانندگی می شود.

خودروسازان از استاندارد حرف‌شنوی ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد دامادی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید استاندارد مازندران در ساری افزود: استاندارد مجموعه موفقی است که مورد وثوق نیروهای دانشگاهی قرار دارد و معتقدیم که تولید کننده و مصرف کننده چشمشان به مجموعه استاندارد است.

    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رعایت استانداردهای تعریف شده در تمامی بخش‌های جامعه از جمله شاخه‌های مختلف صنعتی تاکید کر، و گفت: رعایت استاندارد، افزایش کیفیت را به همراه دارد.

    دامادی با اعلام اینکه بی توجهی به ضوابط استاندارد به معنای حمایت از تولید و اشتغال نیست، افزود: در کشور قابلیت تولید یسیاری از محصولات را داریم و باید به سمت خودکفایی پیش برویم ولی برای دستیابی به این هدف نباید حمایت از تولیدکنندگان تنها در حد حرف و سخنرانی باقی بماند بلکه باید بر مبنای واقعیت باشد.

    وی توضیح داد: اینکه در کشور 20 هزار خانواده درگیر مسائل خودرویی هستند به دلیل استانداردهایی است که در این زمینه مورد توجه قرار نگرفت و حرف شنوی از این مجموعه وجود ندارد در نتیجه لازم است جایگاه استاندارد ارتقا یابد.

    فعالیت 70 هزار مدیر غیر استاندارد در کشور

    عضو هیأت رییس مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: نقطه اساسی همه فعالیت‌ها در جامعه رعایت استاندارد است اما در اغلب عرصه‌ها از استاندارد غفلت شده است.

    علی اصغر یوسف نژاد یکی از پرکاربردترین بخش هابرای استاندارد را حوزه سلامت و ایمنی در جامعه برشمرد و افزود: برای این بخش استاندارد سنگ زیربناست و اگر استاندارد در تولید کالا و سلامت مورد توجه نباشد آن خدمت هم مفهوم ندارد.

    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 70 هزار مدیر در جامعه داریم که تصور می‌کنم اغلب اینها غیر استاندارد هستند، افراد با تخصص‌های مختلف در جای مناسب به‌کارگیری نشده‌اند.

    عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه استاندارد ایران از 148 کشور در دنیا 22 است، گف: مساله مهمی که استاندارد باید در باره آن اقدام کند برون‌سپاری است چون استاندارد نمی‌تواند همه کارها را خودش انجام دهد.
    یوسف‌نژاد با اعلام اینکه مازندران این ظرفیت را دارد که از منافع استاندارد در عرصه‌های مختلف دفاع کند، گفت: یکی از مشکلات این است که وظایف استاندارد در جامعه شفاف نیست و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.
    وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصاد، مسیری جز استفاده از استانداردسازی وجود ندارد، افزود: توفیق دستگاه‌ها در همکاری با بخش خصوصی است و به تنهایی نمی‌توان کار کرد.

    در این نشست با قدردانی از زحمات مسعود جوادی، علی امینی به عنوان مدیرکل جدید استاندارد مازندران معرفی شد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو