فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور مطرح کرد:

افزایش ۳ برابری قیمت دستگاه‌های معاینه‌فنی

جلوگیری از تقلب با نصب قسمت رمزنگار

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور در خصوص افزایش هزینه‌های مراکز گفت: قیمت دستگاه‌های استفاده شده در مراکز معاینه فنی ۳ برابر شده اما قیمت دریافتی مراکز تغییری نکرده است.

افزایش ۳ برابری قیمت دستگاه‌های معاینه‌فنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، عباس مجیدی نژاد، رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور در خصوص وضعیت و مشکلات مراکز معاینه فنی گفت: مبلغ معاینه فنی از چهار سال گذشته تا کنون تغییری نداشته و همچنان همان 22 هزار تومان است. ما دچار معضل هستیم که چرا قیمت‌ها بعد از این همه مدت تغییری نداشته است. بزرگ‌ترین معضل مسئله قیمت است که در سال 94 تعیین شد و سال 95 ابلاغ صورت گرفت. طبق قانون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت کشور رقم مرتبط با معاینه فنی برای دریافت از شهروندان را تعیین می‌کند. مسئله‌ای که وجود دارد این است که قیمت دستگاه‌های معاینه فنی حدودا 3 برابر شده است و از 120 میلیون تومان به 400 میلیون تومان رسیده است. دستگاه‌های ذکر شده در داخل تولید نمی‌شوند و تماما خارجی هستند. این نکته را نیز باید گفت که هزینه سرویس‌دهی آنان نیز افزایش یافته است. متاسفانه با تمام این وجود قیمت‌ها تغییری پیدا نکرده است.

    استفاده ثابت از مراکز سیار

    وی به ذکر نکاتی در خصوص مراکز معاینه فنی سیار پرداخت و گفت: ستاد معاینه فنی تنها در شهر تهران فعالیت می‌کند و فقط 7 مرکز را تحت پوشش خود به عنوان بخش دولتی دارد. حدود 4 مرکز در بخش خصوصی فعال هستند و تعدادی نیز به عنوان سیار فعالیت می‌پردازند. یکی دیگر از معضلات نیز به بحث مراکز معاینه فنی سیار مربوط می‌شود چرا که این مراکز باید مانند اسم آن‌ها به صورت سیار فعالیت کند. در جایی که تراکم خودرو وجود دارد و به عنوان مثال شب عید، زمانی که مسافران می‌خواهند به شمال کشور سفر کنند باید در مسیر، مراکز معاینه فنی تعبیه شود. این کار باعث می‌شود که از تصادفات نیز در این زمینه جلوگیری به عمل آید. اما امروز در فرهنگ ما به گونه دیگری از سیارها استفاده شده است و از آن‌ها به عنوان ثابت استفاده می‌شود.

    شرایط دریافت معاینه فنی برتر

    مجیدی نژاد در رابطه با دریافت معاینه فنی برتر اظهار کرد: مبحثی در حال حاضر به نام دور موتور به وجود آمده که از طرف سازمان محیط زیست به دلیل آلودگی هوا مطرح شده است. ما از یک طرف می‌خواهیم استاندارد مطلوب را داشته باشیم و از طرفی دیگر زیرساخت‌های یک استاندارد مطلوب را نداریم. سازمان محیط زیست فقط یک دستورالعمل را تدوین می‌کند بدون این که بخواهد مسائل اجتماعی را مشاهده کند. ماجرای دورموتور مربوط به معاینه فنی برتر می‌شود و معاینه فنی‌هایی که در این زمینه صادر می‌شود هم عادی و هم برتر هستند. در حال حاضر فقط در مراکز تحت نظارت خود شهرداری معاینه فنی برتر داده می‌شود و تست مربوط به دور موتور بالا در این مراکز صورت می‌پذیرد. در صورتی که فردی بخواهد معاینه فنی برتر را دریافت کند تنها باید به این مراکز مراجعه کند با وجود این که امکانات آن در سایر مراکز نیز وجود دارد اما نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

    جلوگیری از تقلب‌ها

    وی در پایان اشاره‌ای به بحث تقلب در معاینه فنی کرد و گفت‌: در رابطه با تقلب‌ها نمی‌توان گفت به صفر رسیده اما این موارد به حداقل رسیده است. تمامی کارها از طریق سیستم سیمفا دنبال می‌شود و بسیاری از مسائل به صورت سیستمی صورت می‌پذیرد. در حال حاضر به ندرت دستکاری در سیستم‌ها و ارائه گواهی معاینه فنی وجود دارد و این نکته را نیز باید گفت که در تمامی مراکز قسمتی به نام رمزنگاری نصب می‌کنند که از کلیه این امور جلوگ
    یری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو