فونیکسریمکسبهتام

توقیف خودروی متخلف با سه برابر سرعت مجاز در کیش

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور کیش از متوقف کردن خودروی سواری توسان با سرعت ۱۶۰ کیلومتر توسط کشت نامحسوس پلیس در خیابان‌های جزیره کیش خبر داد.

توقیف خودروی متخلف با سه برابر سرعت مجاز در کیش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرگرد ایمانی نسب گفت: گشت نامحسوس پلیس راهور هنگام گشت زنی و کنترل ترافیک با هدف پیشگیری از بروز تخلفات رانندگی متوجه رانندگی مخاطره آمیز راننده خودروی سواری توسان شده و خودرو را توقیف کردند.

    وی در ادامه با اشاره به سوابق تخلفاتی این راننده اظهار داشت: راننده خودرو در تخلفات خود سوابقی همچون عدم رعایت حق تقدم، عدم استفاده از چراغ راهنما حین رانندگی و رانندگی مخاطره آمیز داشته که خودروی وی توقیف و روانه پارکینگ شد.

    رئیس پلیس راهور کیش در پایان خاطرنشان نمود: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف بصورت نامحسوس در حال اجرا بوده و فرهنگ زیبای ترافیک خط قرمز ماست و با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

    تردد وسائط نقلیه در همه خیابان‌های جزیره بوسیله دوربین‌های کنترل سرعت و عوامل نامحسوس کنترل می‌شود، بدیهی است سرعت خودروها باید برابر تابلوهای نصب شده باشد و سرعت بالاتر از آن بطور خودکار در سیستم اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می‌گردد.

    • با توجه به رطوبت بالای هوا و تأثیر منفی آن بر سیستم ترمز خودرو و لغزندگی معابر در حفظ فاصله مناسب از وسایل نقلیه جلو دقت کنید و همیشه با سرعت مطمئن حرکت نمائید.

    • در خیابان‌ها بین خطوط حرکت نمائید و حتماً برای تغییر از یک خط به خط دیگر با چراغ راهنما مسیر خود را مشخص کنند و در مواقعی که قصد گردش به چپ یا راست را دارید باید با روشن نمودن راهنما از فاصله 100 متری مسیر خود را مشخص نمایند.

    در جزیره کیش هیچ گونه توقفی از جمله سرعت گیر یا چراغ قرمز وجود ندارد. جهت رفاه حال کیشوندان و مسافرین محترم برخی از قوانین با جدیت بیشتری پیگیری می شوند. رعایت حق تقدم، بوق نزدن، دنده عقب نگرفتن، تمیز نگه داشتن خودرو و … از مهم ترین آنها می باشند.

    در تمام خیابان های جزیره کیش عملکرد رانندگان به وسیله دوربین های کنترل سرعت و عوامل نامحسوس کنترل می شود. در کیش به دلیل اهمیت زیبا بودن شهر، خودروهای کثیف مشمول جریمه می باشند.

    سرعت خودروها باید برابر تابلوهای نصب شده باشد و سرعت بالاتر از آن بطور خودکار در سیستم اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می گردد. سرعت خودرو در کیش حسب موقعیت مکانی بین 40 تا 80 کیلومتر در ساعت است،

    استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان اجباری است، زدن چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، حتی اگر راننده قصد گردش به راست و چپ را هم نداشته باشد ضروری است.

    وسائط نقلیه در جزیره کیش در زمان عبور عابر پیاده راننده بایستی به طور کامل توقف کند و چراغ های راهنمای هر دو سوی ماشین را به منظور هشدار به خودروهای پشت سر روشن کند و حتماً در بین خطوط رانندگی کنید.

    برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر بایستی با چراغ راهنما مسیر خود را مشخص کنید و در مواقعی که قصد گردش به چپ یا راست را دارید بایستی از فاصله 100 متری با روشن نمودن راهنما این موضوع را به دیگر رانندگان اطلاع دهید.

    از بوق زدن تا جای ممکن خودداری کنید. معاینه فنی خود را همیشه به روز داشته باشید. در صورتیکه معاینه فنی خودروی شما کامل نباشد از ورود خودرو به جزیره جلوگیری می شود.

    در خیابان ها در جاده هایی که نور کافی وجود دارد فقط از چراغ های کوچک و در صورت خرابی ناگهانی، از نور پایین چراغ بزرگ استفاده نمائید، از تردد وسیله نقلیه در خارج از مسیرهای آسفالت از جمله فضای سبز، کنار سواحل، پیست دوچرخه سواری و … جدا خودداری نمائید.

    موارد جریمه خودرو در کیش، سرعت غیرمجاز در خیابان، سرعت غیرمجاز در جاده، سبقت غیرمجاز، بوق زدن، صحبت با تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی، بیرون بودن دست از پنجره خودروی در حال حرکت، ریختن آشغال در سطح معابر

    کثیف بودن خودرو، عدم رعایت حق تقدم و سوار کردن سرنشین اضافی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو