فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح جایگزین زوج و فرد در روزهای پنج‌شنبه

عصر خودرو- معاون شهردار تهران از اجرای طرح جایگزین زوج و فرد در روزهای پنج‌شنبه خبر داد و گفت:‌ البته طرح ترافیک در این روز اجرا نمی‌شود.

اجرای طرح جایگزین زوج و فرد در روزهای پنج‌شنبه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه طرح ترافیک 38 سال در تهران تغییر نکرده بود، گفت: طرح جدید ترافیک سال گذشته در تهران اجرایی شد. با پیشرفت برنامه و به دست آمدن نتایج مشخص شد که  طرح جدید خوب بوده است.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته اجرای طرح جدید کاهش آلودگی هوا در پایتخت را شاهد بودیم، افزود: همچنین 22 درصد کاهش تردد خودروها را در مرکز شهر داشتیم و این نشان می‌داد که این طرح نتایج مؤثری به همراه داشته است.

    پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: گام دوم طرح جدید ترافیک از ابتدای تیر اجرایی می‌شود که بر همین اساس طرح زوج و فرد که 14 سال بود اجرا می‌شد متوقف خواهد شد.

    وی گفت: طرح زوج و فرد قبلا کارایی داشت ولی به دلیل اینکه طی 14 سال گذشته تاکنون آمار خودروها دو برابر شد دیگر اجرای طرح مؤثر نبود و خودروهایی که به صورت زوج یا فرد تردد می‌کردند بیش از کل خودروها در اجرای طرح کلی بود و دیگر نمی‌توانستند با اجرای این طرح آلودگی و ترافیک را کنترل کنند.

    معاون شهردار تهران  بیان داشت: برای اجرای طرح جایگزین زوج و فرد مطالعات تطبیقی با سایر کشورها انجام گرفت و از مشاورین دانشگاه‌ها بهره گرفتیم و در نهایت طرح کاهش آلودگی هوا به اتفاق آرا در شورای عالی ترافیک که مسئولان، پلیس، شهرداری و .. در آن حضور داشتند مورد تأیید قرار گرفت.

    وی بیان داشت: با اجرای طرح جایگزین زوج و فرد خودروها دیگر بر اساس پلاک‌شان تردد نمی‌کنند و دیگر شاهد پلاک‌فروشی و طرح‌فروشی نیز نخواهیم بود.

    معاون شهردار تهران بیان داشت: شهروندان تهرانی در صورتی که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند می‌توانند از 20 روز تردد رایگان در هر فصل در محدوده کاهش آلودگی هوا «زوج وفرد سابق» بهره‌مند شوند.

    وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون خودرو تا کنون در سامانه تهران من ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پایتخت 4 میلیون خودرو دارد که دو میلیون آنها در محدوده کنترل کاهش آلودگی هوا تردد می‌کنند و آمارهای موجود نشان می‌دهد هنوز تعداد زیادی از شهروندان در سایت تهران من ثبت‌نام نکرده‌اند.

    پورسیدآقایی اعلام کرد: طرح ترافیک پنج‌شنبه‌ها دیگر اجرا  نخواهد شد ولی از ابتدای تیر طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرا می‌شود که از ساعت 6:30 تا 13 است.

    * افزایش 25 درصدی عوارض در صورت عدم پرداخت

    پورسیدآقایی درادامه با اشاره به اینکه خودروهایی که مشخصات آن در سامانه تهران من برای دریافت طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا ثبت شده است رانندگان آنها یک ماه فرصت دارند که عوارض را بپردازند، گفت: در صورتی که موجودی حساب شهروندی آنها کافی نباشد و برای این مسئله هیچ اقدامی صورت نگیرد، 25 درصد باید رانندگان عوارض بیشتری پرداخت کنند.

    معاون شهردار تهران تصریح کرد: امسال در دریافت عوارض هیچ شک و شبهه‌ای مانند سال قبل وجود ندارد و به صراحت و وضوح اعلام شده اگر رانندگان عوارض ندهند، علاوه بر پرداخت آن و جریمه، توسط پلیس نیز اعمال قانون می‌شوند.

    پورسیداقایی تأکید کرد: عوارضی که دریافت می‌شود، برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر استفاده می‌شود و پیام ما به مردم این است که با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنند و اگر تمایل به استفاده از خودروهای شخصی  دارند، باید عوارض آن را پرداخت کنند.

    * افزایش تخفیف به رانندگان دارای طرح ترافیک برتر

    وی گفت: رانندگانی که معاینه فنی برتر داشته باشند تخفیف  25 درصدی شامل آنها می‌شود؛ این درحالی است که این میزان تخفیف در سال گذشته 20 درصد بود و این امر نشان می‌دهد که ما به دنبال درآمدزایی نیستیم بلکه پیگیر پاکی تهرانیم.

    * ساماندهی پارک حاشیه‌ای در پایتخت

    معاون شهردار تهران در پاسخ به سؤالی در مورد ساماندهی پارک حاشیه‌ای در منطقه دو گفت: این مسئله به صورت آزمایشی و عملیاتی در دو منطقه اجرا می‌شد و از شنبه اول تیر به صورت کامل اجرای آن در دستورکار قرار دارد.

    پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: رانندگان در صورتی که در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده باشند، هزینه پارک حاشیه‌ای  از حساب شهروندی‌ آنها کسر می‌شود و همچنین میزان بدهی به آنها اعلام تا از طریق اپلی‌کیشین‌های مربوطه پرداخت کنند.

    وی گفت: پارکبان برای این کار لازم نیست و  فقط خودروی در نظر گرفته شده که هر 30 دقیقه یکبار از معبر مربوطه بازدید و شماره پلاک خودروهای پارک شده را ثبت می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو