فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مطرح کرد:

ریزش کاربران پلتفرم‌های آگهی خودرو

صاحبان سایت‌ها و خریداران شاکی هستند

عصر خودرو- سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص درج آگهی در سایت‌ها گفت: همچنان قیمت‌ها در سایت‌ها درج نمی‌شود اما شرایط به همین صورت نخواهد ماند. لازم به ذکر است که پنهان‌سازی قیمت از سایت‌ها تأثیر خاصی بر بازار نداشته است.

ریزش کاربران پلتفرم‌های آگهی خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص درج قیمت‌ها در سایت‌های آگهی گفت: قیمت‌‌گذاری در سایت‌های آگهی فعلاً متوقف است و قیمتی درج نمی‌شود. دستور در این زمینه از طریق محاکم قضایی صادر می‌شود ضمن این‌که پلیس فتا نیز در این زمینه نقش داشته است. اتفاقاتی در این زمینه افتاده که خوب نیست و باعث شده که مردم به سمت کانال‌های تلگرامی و پیج‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی هستند سوق پیدا کنند. در این خصوص ما دسترسی نداریم و هر اتفاقی که بیفتد اتفاق خوبی نخواهد بود.

    پنهان‌سازی قیمت‌ها چقدر ادامه دارد؟

    وی ادامه داد: عدم درج قیمت در سایت‌ها به همین روال نمی‌تواند بماند و ما در حال تلاش هستیم. با توجه به شرایط ویژه‌ای که کشور دارد همکاری‌های لازم را در این خصوص داشتیم و اعلام کردیم که چه اتفاقاتی به صورت زیرزمینی و غیرقانونی در حال رخ دادن است. امیدواریم که شورای عالی فضای مجازی و دادستانی ورود مناسبی به این قضیه داشته باشند. برداشتن قیمت از سایت‌های آگهی تأثیر کلی بر بازار نداشته و اگر قیمت خودروها کاهش داشته مربوط به بحث کاهش نرخ ارز است.

    شاکی بودن خریداران و صاحبان سایت‌ها

    الفت نسب در خصوص روش‌های حذف دلالان گفت: بحث‌های مربوط به دلالی که مرتبط با پلتفرم‌ها می‌شود کنترل خواهد شد و درصورتی‌که استعلام شاسی خودرو و کد ملی در اختیار پلتفرم‌ها قرار گیرد باعث می‌شود که دلال‌ها نتوانند به این قضیه ورود پیدا کنند. ابزار ذکرشده در دست حاکمیت است و اگر در اختیار ما قرار بگیرد خیلی سریع و راحت می‌توانیم دلال‌ها را از این بازار حذف کنیم. لازم به ذکر است که قرار بود اتحادیه نمایشگاه داران خودرو همکاری‌های جهت اعلام قیمت داشته باشند که متأسفانه این همکاری تاکنون صورت نگرفته است. این نکته را نیز باید گفت که خریداران و صاحبان سایت‌ها از این قضیه شاکی هستند و قطعاً باعث ریزش کاربران نیز شده است.

    حذف دلالان با احراز هویت

    وی در پایان به بحث احراز هویت در سایت‌ها چنین اشاره کرد: پس از بازگشت قیمت به سایت‌ها باید یک سری تغییرات انجام شود که محدودیت آگهی در حال حاضر انجام‌شده است. سیستم شاهکار نیز به برخی از پلتفرم‌ها وصل شده و افراد از طریق کد ملی و شماره موبایل احراز هویت خواهند شد. اقدام دیگری صورتی نگرفته و تنها راه حذف دلالان مربوط به بحث احراز هویت و اصالت خودرو است. این کار با کد شاسی انجام‌شدنی است و اگر استعلام آن انجام شود امکان ثبت آگهی و اعلام قیمت وجود خواهد داشت. در بحث قیمت‌گذاری خودرو به‌خصوص نمونه‌های کارکرده هیچ قانونی وجود ندارد و اگر کسی به‌عنوان‌مثال پراید خود را 100 میلیون قیمت بگذارد نمی‌توان در این مورد صحبتی کرد. ما اعتقادداریم که اگر دلالی وجود دارد باید با روش‌هایی جلوی دلالان غیرمجاز گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو