فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به ارزان‌ترین خودروهای گیربکس اتوماتیک بازار کشور؛

یاران روزهای پرترافیک

عصر خودرو-در سال‌های اخیر، با رشد روزافزون جمعیت و گسترش شهرها، مسئله ترافیک به یکی از معضلات جدی بشر تبدیل‌شده است. ترافیک تبعات گسترده‌ای داشته که بحث درباره همه ابعاد آن در این مجال نمی‌گنجد اما بدون شک رانندگی در ترافیک‌های سنگین و کلاچ و ترمز گرفتن‌های متعدد، کاری بسیار خسته‌کننده است. در این میان، استفاده از خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک می‌تواند به میزان قابل‌توجهی از این خستگی بکاهد و ازاین‌رو، این دسته از خودروها امروزه طرفداران فراوانی دارند.

یاران روزهای پرترافیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هرچند اخیراً با تشدید تحریم‌ها، تأمین گیربکس اتوماتیک برای خودروسازان داخلی دشوار شده و بسیاری از خودروهای گیربکس اتوماتیک بازار کشور با کاهش شدید تیراژ و یا حتی توقف کامل تولید مواجه شدند اما کماکان تعداد قابل‌توجهی از این خودروها در بازار موجود بوده و طرفداران خاص خود رادارند. به همین بهانه و در نوشتار پیش رو، نگاهی خواهیم داشت به برخی از ارزان‌ترین خودروهای گیربکس اتوماتیک بازار کشور. با ما همراه باشید...
    سایپا ساینا

    سال گذشته بود که شرکت سایپا پس از حدود 2 سال از معرفی ساینا، نمونه گیربکس اتوماتیک این خودرو را معرفی کرد تا این خودرو لقب ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار کشور را به خود اختصاص دهد. این خودرو از همان پیشرانه مشترک با دیگر محصولات خانواده X200 سایپا ( خانواده تیبا، ساینا و کوئیک ) بهره برده که یک نمونه 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 87 اسب بخار و حداکثر گشتاور 128 نیوتن‌متر است. پیشرانه مذکور بااتصال به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر ( CVT )، در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. ساینا اتوماتیک در طراحی بیرونی تنها در شکل جدید دستگیره درها ( اصطلاحاً آسان‌بازشو یا Easy Open ) با نمونه گیربکس دستی خود متفاوت است. اما در درون کابین، تفاوت‌ها بیشتر بوده و طرح جدید غربیلک فرمان، صفحه نشان‌دهنده‌ها و بهره‌گیری از امکاناتی همچون کیلس استارتر، کروز کنترل و فرمان کمکی برقی، این خودرو را از برادر ارزان‌تر خود متمایز می‌کند. هم‌اکنون ساینا اتوماتیک در بازار آزاد حدود 88 میلیون تومان قیمت دارد.
    سایپا کوئیک

    کوئیک درواقع نمونه هاچبک ساینا محسوب می‌شود که با طراحی جوان‌پسند و ظاهری نزدیک به یک کراس اوور کوچک، سعی در جذب جوانان و بانوان دارد. کوئیک ازنظر فنی کاملاً با ساینا اتوماتیک یکسان بوده اما آپشن های بیشتری داشته و از مواردی همچون مانیتور لمسی 7 اینچی مجهز به نویگیشن، دوربین دید عقب، حس‌گر فشار باد لاستیک‌ها ( TPMS )، دیلایت، سیستم ترمز کمکی ( BAS ) و ... بهره‌مند است. هم‌اکنون برای خریداری کوئیک اتوماتیک بایستی مبلغی حدود 110 میلیون تومان در بازار آزاد هزینه کنید.
    سایپا آریو اتوماتیک


    سایپا آریو که درواقع همان زوتی Z300 است؛ مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر قدرت 112 اسب بخار و حداکثر گشتاور 151 نیوتن‌متر است که این پیشرانه بااتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، حدود 7.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این سدان اقتصادی چینی، از امکاناتی همچون تهویه مطبوع دستی، روکش چرمی صندلی‌ها، حس‌گر پارک عقب، چراغ‌های عقب LED ، 2 عدد ایربگ و... بهره‌مند بوده و فضای کابین مناسب و سواری نرم، آن را به گزینه‌ای قابل‌قبول برای مسافرت‌های خانوادگی بدل ساخته است. هم‌اکنون آریو اتوماتیک در بازار آزاد باقیمتی حدود 150 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.
    دانگ فنگ H30 Cross


    حدود 3 سال پیش بود که دانگ فنگ H30 Cross از سوی ایران‌خودرو به بازار کشور ما عرضه و به لطف امکانات رفاهی نسبتاً کامل و قیمت‌گذاری رقابتی، با استقبال چشمگیری مواجه شد. هرچند این هاچبک کراس اوور نمای چینی این روزها جذابیت و محبوبیت روزهای نخست عرضه را ندارد اما کماکان محصولی نسبتاً پر تقاضا به شمار می‌رود.  H30 Cross مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتن‌متر بوده که این پیشرانه بااتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 7.04 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه و حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت را برای این چینی پرفروش به ارمغان می‌آورد. H30 Cross ازنظر امکانات رفاهی نیز در سطح خوبی قرار داشته و از مواردی همچون مانیتور لمسی 6.5 اینچی مجهز به نویگیشن، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، 4 عدد ایربگ و... بهره‌مند است. هم‌اکنون برای خریداری این خودرو بایستی مبلغی حدود 155 میلیون تومان در بازار آزاد هزینه کنید.
    پژو پارس اتوماتیک


    ایران‌خودرو سال گذشته و پس از یک وقفه چندساله، مجدداً تولید نمونه گیربکس اتوماتیک پژو پارس را از سر گرفت. پارس اتوماتیک از پیشرانه TU5 و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AL4 بهره می‌برد که البته گیربکس مذکور برخلاف پژو 206 تیپ 6 و 207i ، فاقد حالت تیپ ترونیک است. پارس اتوماتیک با این مشخصات فنی، مصرف سوختی برابر 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی داشته و قادر است طی مدت‌زمان 15 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و تا حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد. این خودرو ازنظر امکانات رفاهی نیز در سطح قابل‌قبولی قرار داشته و از مواردی همچون تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی، روکش چرمی غربیلک فرمان، حس‌گر پارک عقب، ترمزهای 4 چرخ دیسکی، 2 عدد ایربگ و... بهره‌مند است. پژو پارس اتوماتیک هم‌اکنون در بازار آزاد حدود 160 میلیون تومان قیمت دارد.
    پژو 207i اتوماتیک


    پژو 207i که حدود 2 سال است با ظاهر فیس لیفت به خط تولید ایران‌خودرو بازگشته از پیشرانه TU5 و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AL4 بهره برده و با این مشخصات فنی، ضمن مصرف 7.1 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 12.6 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت 207i در بازار کشور ما، امکانات رفاهی قابل‌قبول این خودرو بوده که شامل مواردی همچون تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور لمسی 7 اینچی مجهز به بلوتوث و نویگیشن، کروز کنترل، دی لایت، دوربین دید عقب و ... می‌شود. برای خریداری پژو 207i گیربکس اتوماتیک بایستی مبلغی حدود 185 میلیون تومان در بازار آزاد بپردازید.
    رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک


    برخلاف نمونه قبلی تندر 90 ، بیشتر حجم تولید مدل فیس لیفت این خودرو (که از سوی ایران‌خودرو با نام تندر 90 پلاس به بازار عرضه شد ) مربوط به نمونه گیربکس اتوماتیک است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتن‌متر است که پیشرانه مذکور بااتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 8.3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 11.7 ثانیه و حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را برای این فرانسوی اقتصادی به ارمغان می‌آورد. هرچند تندر 90 پلاس در بخش امکانات رفاهی حرفی برای گفتن ندارد اما عملکرد فنی قابل‌قبول و استهلاک پایین، آن را به گزینه‌ای پرطرفدار در بازار تبدیل کرده است. هم‌اکنون برای خریداری یک تندر90 پلاس اتوماتیک در بازار آزاد بایستی مبلغی حدود 195 میلیون تومان پرداخت کرد.
    لیفان X50 اتوماتیک


    کوچک‌ترین محصول لیفان در بازار کشور ما، مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور 133 نیوتن‌متر بوده که این پیشرانه بااتصال به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر ( CVT )، قادر است X50 را به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برساند. X50 به نسبت قیمت خود، امکانات قابل‌قبولی مانند سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، فرمان کمکی برقی، دیلایت، حس‌گر پارک عقب، سیستم ترمز کمکی ( BAS ) و... داشته و از طراحی ظاهری جوان‌پسندی برخوردار است. هم‌اکنون نمونه‌های صفرکیلومتر مدل 1397 لیفان X50 در بازار آزاد حدود 150 میلیون تومان قیمت دارند.
    لیفان X60 اتوماتیک


    هرچند نمونه گیربکس دستی لیفان X60 به یمن سال‌ها حضور در بازار با استقبال قابل‌توجهی مواجه شد اما نمونه اتوماتیک آن نتوانست چندان در برابر رقبا قد علم کند. البته همین موضوع باعث شده تا قیمت این خودرو به نسبت خودروهای هم‌رده تا حد زیادی مقرون‌به‌صرفه باشد. X60 مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری با حداکثر قدرت 126 اسب بخار و حداکثر گشتاور 168 نیوتن‌متر است که پیشرانه مذکور بااتصال به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر ( CVT )، قادر این جثه 1350 کیلوگرمی را به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برساند. X60 با دارا بودن امکاناتی همچون DVD پلیر مجهز به 6 عدد بلندگو، سانروف، حس‌گر پارک عقب، حس‌گر نور، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین دید عقب، پاور ویندوز و ... در سطح قابل‌قبولی ظاهر می‌شود. هم‌اکنون می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر لیفان X60 اتوماتیک را باقیمتی در حدود 185 میلیون تومان در بازار آزاد خریداری کرد.

    فرزندان خوش‌تیپ برلیانس     


    هرچند این روزها تولید محصولات برلیانس در کشورمان با مشکل مواجه شده است اما کماکان خودروهای این برند چینی محبوبیت بالایی در بازار ما دارند. سری 300 برلیانس ( شامل H320 و H330 ) مجهز به یک پیشرانه 1.65 لیتری با حداکثر قدرت 114 اسب بخار و حداکثر گشتاور 154 نیوتن‌متر در کنار یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بوده و هم‌اکنون در بازار قیمتی بین 180 تا 190 میلیون تومان دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو