فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

تسهیلات ارزی خودروسازان پرداخت نشد

عصر خودرو- معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اختصاص تسهیلات برای حمایت از قطعه سازان گفت:از تسهیلات در نظر گرفته شده ۴هزار میلیارد تومان ریالی بوده که حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده، اما مبلغ ارزی که حدود ۷هزار میلیارد تومان بود مبلغی پرداخت نشده است.

تسهیلات ارزی خودروسازان پرداخت نشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، سعید زرندی در نشست خبری با بیان اینکه در سال جاری مقابله با تحریم و استفاده از فرصت‌های بوجود آمده برای رونق تولید دیده شده است، اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته سعی شد کمترین بخشنامه‌ها را صادر کنیم و امسال نیز به دنبال تسهیل فضا هستیم.

    معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته کمبود نقدینگی مشکل داشتیم که متاثر از تحریم‌ها بود، اما موضوع مالیات، بیمه و گمرک از دغدغه‌های دیگر بخش تولید بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

    وی گفت: هر افزایش 100درصد نرخ حدود 89.5 درصد هزینه کالا‌های وارداتی را افزایش می‌دهد.

    زرندی با اشاره به 7محور در نظر گرفته شده وزارت صنعت برای رونق تولید خاطرنشان کرد: توسعه و تعمیق تولید داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، مدیریت بازار و لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار در داخل وزارت صنعت و تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری محور‌های برنامه وزارت صنعت هستند.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه 35پروژه در بخش توسعه و تعمیق تولید برنامه ریزی شده است، گفت: از 35میلیارد دلار واردات حوزه صنعت در سال 97 بیشترین واردات در 55ردیف تعرفه حدود 12میلیارد دلار صورت می‌گیرد که عمدتا مربوط به قطعات منفصله خودرو بوده است.

    وی درباره پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو اظهار کرد: در سال 97 افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینه‌ها شد بر این اساس دولت برای حمایت از قطعه سازان تصمیم به پرداخت تسهیلات با نرخ رایج گرفت.

    زرندی ادامه داد: از تسهیلات در نظر گرفته شده 4هزار میلیارد تومان ریالی بوده که حدود 3800 میلیارد تومان آن پرداخت شده، اما مبلغ ارزی که حدود 7هزار میلیارد تومان بود مبلغی پرداخت نشده است.

    سعید زرندی گفت: تدوین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو جزو وظایف سازمان حمایت است و تا زمانی که قانون جدید ابلاغ شود، این کار از سوی این سازمان پیگیری می‌شود. این در حالی است که تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با توجه به شرایط و اختیارات تفویض شده به سازمان حمایت صورت می‌گیرد.

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تا زمانی که قانون مجلس ابلاغ شود، این کار از طریق سازمان حمایت پیگیری خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو