فونیکسریمکسبهتام

مرسدس AMG GT R با تیونر G-Power، جذاب‌تر و قدرتمندتر از گذشته می‌شود

عصر خودرو- تیونر G-Power با افزایش قدرت مرسدس AMG GT R در چهار سطح، این مدل را بیش از پیش به خودروهای عضلانی شبیه کرده است.

مرسدس AMG GT R با تیونر G-Power، جذاب‌تر و قدرتمندتر از گذشته می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دومین مدل مستقل مرسدس AMG پس از SLS یک مدل اسپرت فوق جذاب و با قابلیت‌های فوق‌العاده است که با پسوند R شکوه آن کامل می‌شود. این خودرو اسپرت حجیم از پیشرانه توربوشارژ دوقلو 4.0 لیتری به همراه هشت سیلندر، قدرت 577 اسب‌بخار و 700 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. مرسدس AMG GT R تقریبا نزدیک‌ترین تعریف را از یک خودرو عضلانی آلمانی ارائه می‌دهد.

    مرسدس با پیشرانه‌ای که برای GT R درنظر گرفته رکورد‌هایی خوبی به‌جای گذاشته است، این مدل از صفر تا 62 مایل در ساعت (100 کیومتر بر ساعت) را در 3.6 ثانیه طی می‌کند همچنین رکورد نهایت سرعت آن به 198 مایل در ساعت (318 کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. هرچند این ارقام کاملا درخور مدلی جذاب مانند مرسدس AMG GT R هستند، اما با این وجود خیلی‌ها اعتقاد دارند که خودرو‌های عضلانی اسپرت باید از سرعت و قدرت بیشتری بهره ببرند، نمونه این خودرو‌ها در تولیدات برند‌های آمریکایی مانند فورد موستانگ، دوج چلنجر و شورولت کامارو دیده می‌شود، اما مرسدس به یک سرعت و قدرت متعادل در خودرو‌های خود قانع است.

    اما زمانی که مرسدس دست به کار نمی‌شود، تیونر‌ها می‌توانند مردم را به خواسته خود برسانند، به همین جهت تیونر مطرح آلمانی G-Power با عرضه نسخه جدیدی از AMG GT R، طرفداران این مدل را به خواسته خود رساند. مدل G-Power مرسدس AMG GT R در چهار نسخه تولید شده است. در نسخه اول با افزایش قدرت خروجی پیشرانه هشت سیلندره، قدرت از 577 به 789 اسب‌بخار و گشتاور نیز تا 850 نیوتن‌متر ارتقاء پیدا کرده است.

    از دیگر ویژگی‌های این نسخه جذاب می‌توان به پمپ سوخت مسابقه‌ای، پیستون‌های بهینه شده با فشرده‌سازی کاهش یافته، توربوشارژ اصلاح شده با توربین بزرگ‌تر و سیستم انتقال هفت سرعته کلاچ دوگانه خودکار اشاره کرد. همچنین یک نسخه دیگر با قدرت 740 اسب‌بخار و 800 نیوتن‌متر گشتاور نیز با تغییرات نرم‌افزاری برروی همان مدل اصلی نیز برای کسانی که 789 اسب‌بخار را بیش از حد می‌دانند در نظر گرفته شده است.

    اما در نسخه سوم از پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندره با 681 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور استفاده شده است. در نسخه چهارم نیز با استفاده از همان مشخصه‌های فنی، قدرت به 641 اسب‌بخار و گشتاور به 750 نیوتن‌متر کاهش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو