فونیکسریمکسبهتام

مرسدس AMG GT۶۳S؛ محصول جدید برابوس

عصر خودرو- برابوس از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی مرسدس AMG GT۶۳S رونمایی کرد. پیشرانه ۴ لیتری این خودرو می‌تواند قدرتی نزدیک به ۸۰۰ اسب‌بخار تولید کند.

مرسدس AMG GT۶۳S؛ محصول جدید برابوس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از زومیت،  برابوس از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی مرسدس AMG GT63S رونمایی کرد. پیشرانه 4 لیتری این خودرو می‌تواند قدرتی نزدیک به 800 اسب‌بخار تولید کند.

    بدون درنظرگرفتن ابرخودروی AMG One، مرسدس AMG GT63S با قدرت 630 اسب بخاری خود در حال حاضر قوی‌ترین خودرویی است که مرسدس بنز تولید می‌کند. برابوس، یکی از قوی‌ترین تیونرهای آلمانی، تصمیم گرفته است تا دستی به سروروی موتور V8 تویین توربوی 4 لیتری این خودرو بکشد و قدرت آن را افزایش دهد. نتیجه‌ی کار، سدان اسپرتی از آب درآمده است که 789 اسب‌بخار قدرت دارد؛ یعنی 159 اسب‌بخار بیشتر از مدل استاندارد این خودرو.

    برابوس درکنار افزایش قدرت، موتور گشتاور آن را نیز به 1000 نیوتون‌متر رسانده است. پس از اعمال این تغییرات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر خودرو به 2.9 ثانیه کاهش پیدا کرده است. حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی روی 315 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که از این نظر با مدل استاندارد برابری می‌کند. اگر برایتان سؤال پیش آمده که برابوس چگونه به این قدرت دست پیدا کرده است؛ باید اشاره کنیم تیونر اقدام به نصب توربوشارژرهای بزرگ‌تر کرده، در مرحله‌ی بعد هم تنظیمات ECU تغییر کرده است.

    برای اینکه خودرو ظاهری متفاوت با نسخه‌ی استاندارد داشته باشد، برابوس تغییرات ظاهری نیز در بدنه‌ی خودرو اعمال کرده است. بسیاری از بخش‌های بدنه‌ی این خودرو از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند و برابوس آن‌ها را در تونل باد مورد آزمایش قرار داده است. بخش‌های جدیدی که به AMG GT63 S اضافه شده‌اند، شامل اسپویلر جلو، ورودی‌های هوای جدید روی سپر، دیفیوزر عقب و خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز از جنس تیتانیوم هستند.

    در نمای جانبی هم رینگ‌های برابوس 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب نصب شده‌اند. این رینگ‌های 10 پره کاملا جدید هستند و پیش از این روی هیچ‌یک از محصولات برابوس نصب نشده‌اند. برابوس در مرحله‌ی بعد به سراغ سیستم تعلیق رفته و ارتفاع خودرو را 25 میلی‌متر کاهش داده است.
    درون کابین، استفاده‌ی گسترده از چرم و آلکانترا به چشم می‌خورد. برابوس رنگ تودوزی این خودرو را در هر رنگی که مشتری سفارش دهد، اجرا می‌کند. مشتریانی که بخواهند پول بیشتری هزینه کنند، می‌توانند درخواست کنند به‌جای تزیینات طرح چوب، در خودروی آن‌ها از تزیینات فیبرکربنی استفاده شود. در پایین درها نیز سیستم نورپردازی کار گذاشته شده است که در هنگام باز کردن در، لوگوی برابوس را روشن می‌کنند. رنگ این نورپردازی با نورپردازی داخل کابین همخوانی دارد. رکاب و پدال‌های آلومینیومی هم در آخر، تکمیل‌کننده‌ی جذابیت‌های ظاهری محصول برابوس هستند.

    برابوس در حال حاضر پیش‌فروش مدل یادشده را آغاز کرده‌ است ولی قیمت آن فعلا مشخص نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو