فونیکسریمکسبهتام

در شورای استاندارد استان تهران مطرح شد؛

واکنش استاندار تهران نسبت به عدم استانداردسازی خودروهای داخلی

عصر خودرو- استاندار تهران گفت: در مقطعی اداره کل استاندارد به مقوله استاندارد سازی خودروها ورود پیدا کرد اما لابی قوی خودروسازان مانع از اقدامات این اداره کل شد.

واکنش استاندار تهران نسبت به عدم استانداردسازی خودروهای داخلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بند پی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه شورای استاندارد استان تهران از عدم حضور دو دستگاه جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست انتقاد کرد و گفت: حضور این 2 دستگاه در جلسات شأن الزامی است و باید بابت این عدم حضور پاسخگو باشند.

    استاندار تهران گفت: حجم عملیات و فعالیت‌های اداره کل استاندارد استان تهران نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد از هدف گذاری ها فراتر رفته‌ایم و این امر قابل تقدیر است.

    وی با بیان اینکه استاندارد در جاهایی باید بیشتر ورود پیدا کند، اضافه کرد: مثلاً وقتی تلفات مرگ و میر در استان تهران را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم، موتور سیکلت آمار بیشترین مرگ و میر را دارد و باید این معضل با استاندارد سازی رفع شود.

    محسنی بندپی ادامه داد: اگر یکی از اهداف استاندارد را ارتقا بخشی سلامت عمومی بدانیم، باید به سمت استاندارد اجباری در کالاهایی که با سلامت و امنیت جانی شهروندان مرتبط هستند حرکت کنیم، در مقطعی اداره کل استاندارد به مقوله استاندارد سازی خودروها ورود پیدا کرد اما لابی قوی خودروسازان مانع از اقدامات این اداره کل شد.

    نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: استاندارد سازی کالاهای صادراتی و بازرسی‌های مستمر فنی و استاندارد سازی صنایع انرژی برای صرفه جویی انرژی الزامی است.

    وی همچنین افزود: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان تهران با کمبود انرژی مواجه هستیم و نیز در بازرسی‌هایی که در نازل‌های پمپ گازها صورت گرفته خیلی موفق نبوده و باید عوامل این عدم موفقیت ریشه یابی شوند.

    استاندار تهران گفت: در بازرسی‌های آسانسورها اقدامات خوب ارزشمندی صورت گرفته است اما آسانسورهای دستگاه‌های دولتی هم باید مورد بازرسی قرار گیرند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو