فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

قطعه یک آزادراه تهران – شمال تا پایان سال افتتاح می‌شود

عصر خودرو- نوبخت گفت: به مردم تعهد می‌دهم که قطعه یک آزادراه تهران - شمال امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

قطعه یک آزادراه تهران – شمال تا پایان سال افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه در ماه‌های آینده قطعه اول آزادراه تهران – شمال به میزان 60 کیلومتر کاهش می‌یابد و مسیر دسترسی از تهران به شمال به کمتر از 2 ساعت می‌رسد.
    وی ضمن عذرخواهی از مردم جهت تأخیر در بهره‌برداری از این آزادراه گفت: تا به امروز استفاده مردم از مسیر‌های استان البرز بسیار صعب‌العبور بوده و وقت مردم در طول این مسیر بسیار گرفته می‌شد، اما با آماده شدن قطعه یک مسیر و زمان بسیار کوتاه‌تر می‌شود.

    معاون رئیس جمهور تأکید کرد: 300 کیلومتر آزادراه دیگر به علاوه آزادراه تهران – شمال تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

    نوبخت با بیان اینکه دو استان سال از جمله آذربایجان شرقی به شبکه سراسری ریلی وصل شدند گفت: انشالله در طول امسال راه‌آهن میانه به بستان‌آباد را افتتاح خواهیم کرد و مردم تا پایان سال از این مسیر عبور خواهند کرد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره قطعات دوم و سوم آزادراه تهران – شمال و همچنین منابع مالی 10 هزار میلیارد ریالی برای این قطعات گفت: برنامه زمان‌بندی برای پیشرفت فنی در سایر قطعات را در دستور کار داریم و ما هم اکنون در حال زمان‌بندی مالی و پیشرفت فیزیکی قطعات دوم و سوم هستیم، اما تمرکز اصلی ما بر روی اتمام قطعه یک است.

    وی توضیح داد: به جز افتتاح قطعه یک آزاده راه همت – کرج هم در دستور کار است و پیشرفت قابل توجهی این آزادراه داشته است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و بار سنگینی که مسافران از مسیر کرج عبور می‌کردند کاهش یابد.

    معاون رئیس جمهور درباره کاهش وابستگی به بودجه نفتی گفت: طرح 23 برنامه‌ای در 4 محور وجود دارد و ما منابع جدیدی به جای نفت را تعریف خواهیم کرد تا در بخش دیگری از هزینه‌های فعلی صرفه‌جویی شود.

    نوبخت با اشاره به اینکه برای سال جاری بودجه‌ای را جایگزین نفت کردیم گفت: نوسانات خرید و فروش نفت در برنامه‌های پر داختی عمرانی ما تأثیری نگذارد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: مصمم هستیم با منابع موجود مسیر توسعه عمران را پیش ببریم.

    وی اظهار کرد: 23 هزار میلیارد تومان در همین رابطه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص داده‌ایم.

    معاون رئیس جمهور اظهار کرد: سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرده‌ایم که نسبت به قبل 30 درصد رشد داشته است.

    نوبخت اظهار کرد: امسال مصمم هستیم با طرح‌های اولویت دار یک بودجه اختصاص یافته را تمام کنیم و پول‌ها را متناسب با پروژه‌ها پرداخت کنیم و این هزینه‌ها را صرف پروژه‌های متعدد نکنیم در نتیجه اولین اولویت ما اتمام آزادراه تهران – شمال است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه هر پروژه‌ای که امسال به اتمام برسد منابع مالی‌اش را کامل پرداخت می‌کنیم گفت: تاکنون 600 میلیارد تومان بودجه پرداخت شده و با کمک و سهم 300 میلیارد تومانی بنیاد و همچنین سهم 300 میلیارد تومان ما برای تکمیل قطعه اول تهران – شمال صرف شده است.

    وی افزود: تاکنون هزاران میلیارد ریال برای این آزادراه هزینه شده است و با اولویت بندی جدید این سرمایه به استفاده مردم خواهد رسید و مردم تعهد می‌دهم که قطعه یک آزادراه تهران - شمال امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    معاون رئیس جمهور اظهار کرد: اقدامات بیشتری از اولویت بندی سازمان برای پایان دادن به طرح‌های عمرانی را شاهد خواهیم بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو