فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صمت:

برای تولید قطعات خودرو و کالاهای تحریمی فراخوان دادیم

عصر خودرو- معاون بازرگانی وزارت صمت گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که وزارت صمت انجام داده، فراخوان تمامی تولید کنندگان و فعالان صنعتی و اقتصادی برای تولید قطعات خودرو و کالاهای تحریمی و اقلامی بود که واردات آنها با مشکل مواجه شده است.

برای تولید قطعات خودرو و کالاهای تحریمی فراخوان دادیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «عباس قبادی» روز دوشنبه در پاسخ که چه عواملی باعث کاهش قیمت برخی کالاها شده، گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد و کشاورزی این است که سرکوب قیمت نداشته باشیم و قرار نیست با استفاده از سرکوب قیمت‌ها بازار را تنظیم کنیم.

    معاون بازرگانی وزیر صمت، با بیان اینکه با تحریم‌های ظالمانه‌ای مواجه هستیم، اضافه کرد: واقعی کردن قیمت‌ها در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار دارد. در تأمین برخی اقلام به خصوص در موضوع بسته بندی با مشکلاتی مواجه شدیم که مرتفع شده است. در اقلامی مشکل تولید داشتیم اما شرایط تولید به نحوی سامان گرفته که از جهت تأمین کالاهای اساسی شرایط خوبی داریم.

    وی ادامه داد: بخشی از فضا سازی ها که توسط دشمنان نظام و انقلاب انجام می‌شود موجب ایجاد بحث روانی در جامعه شد. ما به اندازه کافی در کشور ظرفیت تولید و تأمین کالاهای اساسی را داریم. به عنوان مثال کشور به لحاظ موجودی شکر، غنی است و مشکلی از نظر تأمین این کالا ندارد؛ اما به نحوی تبلیغات و خبرسازی شد که گویی کشور نمی‌تواند شکر مورد تقاضا را تأمین کند. این تبلیغات موجب هجوم به برخی بازارها برای خرید شکر شد. خوشبختانه دشمنان موفق نشدند؛ زیرا در همه فروشگاه‌های کشور و واحدهای تولیدی به اندازه کافی شکر موجود است.

    قبادی ادامه داد: در شماری کالاها، با ثبات یا کاهش قیمت مواجه هستیم. گزارشی در هفته گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه در 50 درصد کالاها کاهش قیمت داشتیم که دقیق نبود. ما 65 قلم کالای اساسی را رصد می‌کنیم و مبنا قرار می‌دهیم که اکنون به 100 قلم افزایش یافته است. درصدی که در خصوص کاهش اعلام شده بود مربوط به آن 65 قلم کالای اساسی بود نه کل کالاها. لذا حدود نیمی از این کالاهای اساسی (65 قلم) با کاهش یا ثبات قیمت مواجه شده است.

    معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نظر وزیر محترم کشور این بود که در آن 65 کالای اصلی که سبد خانوار را تشکیل می‌دهد و تحت رصد روزانه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور قرار دارد، در بیش از 30 قلم آن کاهش یا ثبات داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: در چند هفته اخیر بازار شرایط نسبتاً آرامی را سپری کرد و امیدواریم هر چه جلوتر می‌رویم ثبات و روند کاهشی ادامه پیدا کند.

    قبادی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در خصوص رونق تولید انجام گرفته؟ گفت: اقدامات مثبتی صورت گرفته است. یکی از اقدامات بسیار خوبی که وزارت صمت انجام داده، فراخوان تمامی تولید کنندگان و فعالان صنعتی و اقتصادی برای تولید قطعات خودرو و کالاهایی بود که واردات آنها با مشکل مواجه شده است.

    عضو ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور یادآور شد: از جهت تأمین کالاهای اساسی و سبد خانوار، تمهیدات لازم اندیشیده شده است؛ کشور غنی است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    وی یادآور شد: یکی از بحث‌هایی که در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مورد تأکید وزیر محترم کشور قرار دارد، نظارت بر بازار، رصد کالاها و ثبات بازار و اطلاع رسانی دقیق است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو