فونیکسریمکسبهتام

۲ محصول احتمالی جدید ایران‌خودرو را بیشتر بشناسیم

تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ

عصرخودرو- دانگ فنگ AX۳ خودرویی در کلاس استیشنواگن است که مانند H۳۰کراس مشخصههای ظاهری یک مینی کراس را به خود گرفته تا از سوی دانگفنگ به عنوان یک کراساوور کوچک معرفی شود. این خودرو ۴۵۱۸ میلی‌متری، طولی مشابه چری تیگو۵ دارد و از سوی دانگفنگ با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱.۴لیتری توربو به بازار معرفی شده است.

تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰
  • تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ
  • تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ
  • تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ
  • تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ
  • تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ
  • تیرهای در کمان دانگ‌ فنگ

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»،  هرچند ارتفاع 1562 میلی‌متری خودرو آن‌چنان‌که باید تعریف دانگ فنگ از یک کراس اوور را به نمایش نمی‌گذارد اما  AX3  ظاهر بزرگ و قابل‌توجهی دارد و این جادار بودن به داخل کابین آن نیز نفوذ کرده است. فاصله بین دو محور 2.6 متری گواه این مدعا است که AX3  می‌تواند گزینه متفاوتی در بازار ایران برای خانواده‌ها باشد اما ذکر این نکته نیز ضروری است که خودروهای استیشن به دلیل نوع طراحی ظاهری از دیرباز محکوم‌به شکست در بازار بوده‌اند. البته در شرایط فعلی که مدت‌هاست هیچ خودرو جدیدی به بازار معرفی نشده پیش از هر بررسی کارشناسی و فنی می‌توان موفقیت یک چهره نو در بازار را تضمین کرد!
حداکثر توان پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو به 122 اسب بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز 153 نیوتون متر است. این پیشرانه با کد DFM A16، یک سر و گردن برتر از پیشرانه TU5 است که روی H30 Cross مورداستفاده قرار گرفت. همچنین پیشرانه 1.4 لیتری توربو این خودرو نیز توانایی دستیابی به حداکثر قدرت 138 اسب بخار را دارد. AX3 با هر دو پیشرانه امکان تجهیز به گیربکس 5سرعته دستی یا 4سرعته اتوماتیک را دارد.مصرف سوخت ترکیبی اعلامی دانگ فنگ برای این خودرو با هر دو پیشرانه کمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و فنی این مدل می‌توان به فرمان برقی، ترمزهای دیسکی برای هر 4 چرخ، تایرهای 16 اینچی، سانروف، نمایشگر 7 اینچی، 6 بلندگو، دوربین عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD به همراه قابلیت نصب سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP در تیپ‌های بالاتر اشاره کرد.
دانگ فنگ AX4 :

گزینه موفق در بین دو محصول مشاهده‌شده در پارکینگ ایران‌خودرو بدون شک AX4 خواهد بود. این مینی کراس اوور 4.2 متری با طولی مشابه ام وی ام X22 و چانگان CS35، طراحی جوان‌پسند و هیجان‌انگیزی دارد که بدون شک از رنو کپچر الهام گرفته‌شده و همین موضوع می‌تواند استقبال گسترده از آن را در بازار تضمین کند. AX4 برخلاف دو محصول دیگر دانگ فنگ ذاتاً برای اینکه مینی کراس باشد طراحی‌شده و نه هاچ بکی است که چند مشخصه ظاهری به آن اضافه‌شده باشد و نه یک استیشن واگن . این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه شانگهای سال 2017 میلادی معرفی شد و با ارتفاع 1622 میلی‌متر، بالاتر از برادر بزرگ‌ترش یعنی AX3 قرار می‌گیرد. این مدل نیز همانند AX3 امکان عرضه با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.4 لیتری توربو را دارد. مینی کراس اووردانگ فنگ در صورت عرضه از سوی ایران‌خودرو می‌تواند رقابت دیدنی را در این بازار رقم بزند. عرضه مدل‌های ام وی ام X22 و چانگان CS35 طی سال‌های گذشته نشان داده که این دسته از خودروها به دلیل قیمت کم و ظاهر کراس اوور مانندشان موردتوجه مشتریان بازار خودرو قرار می‌گیرند.
در نسخه‌های فول آپشن، دانگ فنگ AX4 امکاناتی نظیر 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه استارت استاپ، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، حس‌گر نور، نمایشگر لمسی، دوربین و حس‌گر پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم تهویه دستی الکتریکی، آینه تاشو برقی، کامپیوتر سفر، سانروف و... دارا است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو