فونیکسریمکسبهتام

خودرو پرنده آسکا تا سال ۲۰۲۵ در آسمان ویراژ می دهد

دور زدن ترافیک دیگر رویا نخواهد بود

عصر خودرو- شرکت خصوصی NTF اعلام کرده که به زودی خودرو پرنده "آسکا" را روانه آسمان خواهد کرد. این شرکت از مدت ها پیش روی طرح خودرو پرنده جدید خود کار می کند.

خودرو پرنده آسکا تا سال ۲۰۲۵ در آسمان ویراژ می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  انتخاب، در شرایطی که طرح خودروهای پرنده از سال ها پیش مورد توجه بسیاری زا شرکت های خودروسازی برتر جهان قرار گرفته است، اکنون یک شرکت خصوصی نیز برای طراحی خودروهای پرنده کار می کند. بر اساس اطلاعات این شرکت خودرو مذکور تا سال 2025 آماده پرواز است.

    رییس اجرایی این شرکت مکی کاپلینسکی در این خصوص می گوید که این خودرو پرنده همزمان می تواند مسافران را روی زمین یا آسمان پرواز کند و برای سفر سه نفر مناسب است. این خودرو می تواند به شکل عمودی از زمین بلند شود و قابلیت پرواز خودکار را نیز دارد و در حالت معمولی این خودرو تا مسافت 150 مایل  را نیز می تواند بدون خلیان پرواز کند. -

    جالب است بدانید ایده ماشین های پروازی چندان جدید نیست و هنری فورد، هشتاد سال پیش یعنی در سال 1940 به این ایده فکر می کرد و در خاطراتش به ایده ترکیب هواپیما و خودرو اشاره کرده بود. طرح های هیبریدی مانند NFT در تلاشند دو دنیای متفاوت را به یکدیگر مرتبط کنند. درواقع این درست همان ایده ای است که شرکت هایی مثل اوبر در تلاشند به دست آورند. یعنی ایده در ترافیک نماندن و دور زدن همه مشکلات.

    مکی کاپلینسکی، که این شرکت را با شوهرش، رئیس هیئت مدیره NFT گای کاپلینسکی، اداره می کند می گوید: "ما نه تنها مشکل ترافیک را حل می کنیم ، بلکه مشکل هدر رفتن زمان را نیز پشت سر خواهیم گذاشت. پیش بینی می شود هزینه اولیه این خودرو دویست هزار دلار باشد اما با گذشت مدتی هزینه ها کاهش یابد. با همه این ها به احتمال زیاد کاربران عادی ترجیح خواهند داد به شکل سرویس های کرایه خودرو و با هزینه هایی به مراتب پایین تر از این خودرو استفاده کنند. موتورهای الکتریکی این خودرو توسط باتری هایی که می توانند توسط یک موتور سوخت معمولی استفاده شوند، تقویت می شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو