فونیکسریمکسبهتام

علی قربانی‌شاد، مدیر ناوگان کارپینو

شروط فعالیت خودروهای فرسوده در استارتاپ‌های تاکسی آنلاین

ممنوعیت عضویت تاکسی با عمر بیشتر از ۵ سال در کارپینو

عصر خودرو- اخیرا مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرده که ۱۵۰ هزار دستگاه از تاکسی‌های کشور فرسوده هستند؛ ناوگانی که بخشی از آنها در سیستم یک تاکسی آنلاین فعال است.

شروط فعالیت خودروهای فرسوده در استارتاپ‌های تاکسی آنلاین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تجارت‌نیوز، با این حال مدیر ناوگان تاکسی کارپینو می‌گوید که تاکسی‌هایی با عمر بیش از پنج سال را در سیستم کارپینو ثبت نام نمی‌کنند.

    اگرچه تاکسی‌های اینترنتی قوانینی یکسانی برای چکاپ فنی خودروهای تحت ناوگان خود ندارند اما ضرورت ارائه مجوز معاینه فنی یکی از راهکارهایی است که برای نظارت بر نقص فنی خودروها از سوی این تاکسی‌ها اعمال می‌شود.

    علی قربانی‌شاد، مدیر ناوگان کارپینو در این باره به «تجارت‌نیوز» می‌گوید: طول عمر ناوگان در خدمت ما، به طور متوسط کمتر از پنج سال است. بازدیدهای سالانه و همچنین آشنایی قابل توجه رانندگان به سلامت خودرو باعث شده ناوگان کارپینو همواره از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار باشد.

    قربانی‌شاد تاکید می‌کند: ناوگان در اختیار ما، از میان تاکسی‌های شهری است و همانگونه که می‌دانید بر اساس قوانین شرکت تاکسیرانی، عمر مفید تاکسی‌ها 10 سال است و پس از‌آن تاکسی‌ها فرسوده محسوب شده و باید از دور فعالیت خارج شوند. اگرچه تاکسیرانی الزاما این موارد را رعایت نمی‌کند اما کارپینو ناوگان خود را از میان تاکسی‌های زیر شش سال انتخاب می‌کند و تاکسی‌های فرسوده فعال در شهر، جایی در ناوگان ما ندارد.

    مدیرناوگان کارپینو می‌گوید: کیفیت ناوگان ما به چند طریق بررسی می‌شود. اول معاینه فنی است. علی‌رغم اینکه ماشین‌های معمولی در چهار سال اول فعالیت، نیازی به معاینه فنی ندارند، اما تاکسی‌ها موظف‌اند از سال اول تولید، همه ساله معاینه فنی بگیرند. بر این اساس می‌توان گفت ناوگان ما، علی‌رغم نو بودن، همه ساله به لحاظ فنی هم بررسی می‌شود.

    او ادامه می‌دهد: دومین بررسی زمان ثبت نام ناوگان انجام می‌شود. با توجه به اینکه بخش عمده ثبت‌نام رانندگان در کارپینو به صورت حضوری انجام می‌شود،‌ این امکان در اختیار شرکت است که در هنگام ثبت‌نام، خودرو را از نظر فنی بررسی کند. بررسی معاینه فنی، بیمه ماشین و کارنامه تاکسیرانی از دیگر مدارکی است که رانندگان هنگام ثبت‌نام در این ناوگان باید به همراه خود داشته باشند.

    به گفته قربانی سومین بررسی هم پس از پایان سفر صورت می‌گیرد. او در این باره اضافه می‌کند: ما در نظرسنجی پایان سفر، از مسافر می‌خواهیم هم به راننده و هم به خودرو امتیاز بدهد و با این روش هم کیفیت و سلامت خودرو را بررسی می‌کنیم.

    او در عین حال تاکید می‌کند:حدود 80 درصد از ناوگان کارپینو دوگانه سوز است و از این نظر می-توان گفت ناوگان ما یکی از ناوگان‌های سبز و طرفدار محیط زیست است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو