فونیکسریمکسبهتام

کارشناس صنعت خودرو:

فروش فوری جوابگوی بازار خودرو نیست

حباب ۲۰ درصدی قیمت‌ها

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه فروش فوری‌ها دیگر جوابگو بازار خودرو نیست، افزود: باید مشکل تولید برطرف شود تا زمانی که مشکل تولید برطرف نشود و عرضه خودرو به بازار متعادل نشود بازار به تعادل نمی‌رسد.

فروش فوری جوابگوی بازار خودرو نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ،  امیرحسن کاکایی درباره تاثیر فروش فوری خودروسازان بر بازار اظهار کرد: به دلیل اینکه تعداد فروش فوری‌ها زیاد نیست نتوانسته تاثیر آنچنانی بر بازار ایجاد کند.
    این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه فروش فوری‌ها دیگر جوابگو بازار خودرو نیست، افزود: باید مشکل تولید برطرف شود تا زمانی که مشکل تولید برطرف نشود و عرضه خودرو به بازار متعادل نشود بازار به تعادل نمی‌رسد.

    وی گفت: ادعا شده تولید خودرو دو برابر شده، اما باید دید میزان خودرو‌های ناقص تولید شده چند برابر شده است.

    کاکایی با بیان اینکه عامل بروز این مشکل، ناقص بودن برنامه‌های دولت در حمایت از صنعت خودروسازی است، تصریح کرد: اگر بدهی خودروسازان به موقع پرداخت شود قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

    این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: اگر مشکلات تولید برطرف شود قیمت خودرو 20 درصد کاهش قیمت خواهد داشت و حباب آن از بین می‌رود، پراید قبل از عید 36 میلیون تومان بود که با توجه به متغیر‌هایی از جمله نرخ ارز باید حدود 40 میلیون تومان باشد، اما در بازار 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این تفاوت قیمت همان حباب موجود است.

    وی ادامه داد: آنچه دیده می‌شود و مسلم است این است که برنامه‌های دولت در این باره محقق نشده و لذا هیجان همچنان در بازار خودرو وجود دارد، هر چند خریدار و فروشنده‌ای نیز در بازار وجود ندارد.

    کاکایی با بیان اینکه بیشتر افرادی که خودرو برای فروش دارند دلالان هستند و نیاز مالی ندارند، گفت: این افراد هنگامی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد از فروش دست می‌کشند تا قیمت‌ها به رقم‌های دلخواه آن‌ها نزدیک شود و پس از آن اقدام به فروش می‌کنند.

    این کارشناس صنعت خودرو ابراز امیدواری کرد؛ دولت برنامه‌هایی را که برای صنعت خودرو اعلام کرده بود زودتر اجرایی کند و برنامه‌های درستی را نیز در این باره طراحی کند تا تولید سرو سامان یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو