فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد

عصر خودرو- در سال گذشته مرسدس بنز محصول شناخته‌شده خود یعنی آکتروس را با تغییراتی که بیشتر در جهت افزایش ایمنی و رفاه راننده بود به بازار فرستاد.

مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰
  • مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد
  • مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد
  • مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد
  • مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد
  • مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  چند وقتی است که این شرکت معتبر اقدام به رونمایی از دیگر پرچم‌دار خود یعنی آروکس کرده است که این کامیون نیز با تلفیقی از سیستم‌های قرارگرفته بر روی آکتروس و برخی سامانه‌های جدیدتر، به امید شکست رقبایش به میدان واردشده است.

از 18 تا 41 تُن

آروکس جدید دارای تناژ 18 تا 41 تن در حالت باری است که در صورت استفاده از آن به کل کشنده این تناژ بسته به نوع شاسی تا 250 تن نیز بالا می‌رود. آروکس یک خودرو سنگین با روحیه‌ای خشن‌تر از آکتروس و برای کارهای عمرانی و راه‌سازی و یا حمل‌ونقل در مناطق ناهموارتر است. ازاین‌رو می‌توان این خودرو را به‌صورت شاسی با فنربندی تمام شمش نیز سفارش داد. برای آروکس جدید 18 پیشرانه باقدرت های مختلف در نظر گرفته‌شده است که قدرت آن‌ها از 238 اسب بخار شروع‌شده و به 625 اسب می‌رسد که همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو6 بوده و ازنظر مصرف سوخت نیز بهینه‌تر از قبل شده‌اند.

دنیایی از تکنولوژی
آروکس نیز مثل آکتروس به دوربین به‌جای آینه‌های جانبی مجهز شده است که نمایشگرهای آن نیز روی ستون‌های بغل اتاق قرارگرفته‌اند. مهم‌ترین امتیاز این نوآوری در این است که جدا از پوشش بهتر اطراف و تأثیر نداشتن شرایط جوی در دید راننده، انحراف دید وی برای مشاهده آینه‌های اطراف نیز بسیار کمتر است.
این خودرو هم‌چنین به سیستم ترمز کمکی فعال نسل پنجم نیز مجهز است. این برنامه درصورتی‌که مانعی به‌طور ناگهانی در سر راه خودرو قرار گیرد و یا سرعت نزدیک شدن به موانع پیش رو بیش‌ازحد مجاز باشد، با هشدارهای صوتی و تصویری اقدام به اعلام‌خطر می‌کند و درصورتی‌که راننده عکس‌العمل مناسبی نداشته باشد، به‌طور خودکار و با تمام قوا اقدام به ترمز گیری خواهد کرد. از دیگر سیستم‌های ایمنی در نظر گرفته برای این خودرو، برنامه sidegaurd assist است که به‌طور سفارشی قابل‌نصب است. این سیستم اقدام به کنترل فضای سمت سرنشین را دارد و درصورتی‌که مانعی همچون خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه و یا عابر پیاده در این قسمت که نقطه کور دید راننده است، قرار بگیرد، با هشدارهایی به اطلاع راننده خواهد رساند و در صورت عدم توجه راننده به‌طور خودکار ترمزها فعال می‌شود. در قسمت گیربکس نیز، آروکس به برنامه PPC مجهز شده است که تعویض دنده‌ها را بر اساس شرایط توپوگرافی و مسیر پیش رو تعویض خواهد کرد. این برنامه از تغییر دنده‌های غیرضروری و یا گاز دادن های بیجا خودداری می‌کند و خودرو را در بهترین دنده و مناسب‌ترین سرعت با توجه به مسیر به پیش خواهد برد که این کار منجر به‌صرفه جویی 5 درصدی در مصرف سوخت نیز خواهد شد.
برای آروکس جدید برنامه Traffic Sign Assist نیز در نظر گرفته‌شده است که با توجه به نقشه‌های مسیر موجود در GPS خودرو و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی نصب‌شده در جاده، سرعت مناسب را با توجه  به محدودیت‌های موجود تنظیم می‌کند. به‌این‌ترتیب امکان تخطی از سرعت مجاز نیز حتی در صورت فعال بودن کروز کنترل از بین می‌رود. کروز کنترل این خودرو همچنین از نوع فعال منطبق شونده با سرعت خودروهای جلویی است که سرعت خودرو را در صورت حضور مانعی در سر راه، تنظیم خواهد کرد. این سیستم در همکاری با برنامه ترمز کمکی فعال است. آروکس جدید مثل آکتروس دارای ترمز پارک الکترونیکی مجهز به سیستم HOLD است تا در حین حرکت از توقف کامل در سربالایی‌ها و حرکت در ترافیک‌ها، به کمک‌راننده آید. این سیستم درگیری و خلاص شدن ترمز پارک را به‌طور خودکار در حین ترمز گیری ها انجام می‌دهد تا هم پس زدن کامیون در ابتدای حرکت از بین رود و هم خیال راننده از کار با ترمز پارک راحت باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم