فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

پیشرفت ۹۴ درصدی قطعه یک آزاد راه تهران _شمال

عصر خودرو- اسلامی با بیان اینکه همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در اتمام عملیات منطقه یک بسیار موثر بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران شمال به ۹۴ درصد رسیده است.

پیشرفت ۹۴ درصدی قطعه یک آزاد راه تهران _شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بنیاد مستضعفان؛ آزادراه تهران - شمال به طول 121 کیلومتر دارای 180 رشته تونل در مجموع به طول تقریبی 100 کیلومتر است و بلندترین آنها تونل‌های بلند تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی چهار هزار و 900 متر و 6 هزار و 400 متر (در هر باند) است.

    تعداد پل‌های بزرگ (در باند رفت و برگشت) در مجموع 95 دستگاه پل و طول کل آن حدود 13 کیلومتر است.

    این آزاد راه در چهار قطعه در دست ساخت است که قطعه یک آن از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.

    قطعه نخست این آزاد راه 32 کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است که با احداث آن مسیر کنونی تهران - چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه می‌شود.

    قطعه دوم آزادراه تهران - شمال به طول 22 کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله دارای 45 تونل به طول 33 کیلومتر و 900 متر است و برای آماده سازی این قطعه باید 28 پل بزرگ در این مسیر ساخته شود و طول پل‌های این قطعه 2 کیلومتر و 900 متر خواهد بود.

    قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 47 کیلومتر است، این مسیر دارای 2 خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای 92 تونل رفت و برگشت به طول 33 کیلومتر و 500 متر و 38 پل است.

    قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است که به صورت 2 خط رفت و 2 خط برگشت بوده و در قسمت‌های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.

    احداث این آزاد راه نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی استان البرز دارد و موجب می‌شود تا بخش عمده ترافیک شمال از این مسیر انجام شود.

    محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اواخر سال گذشته در بازدید از این آزاد راه گفت: امیدواریم عملیات اجرایی اتمام قطعه یک آزادراه تهران شمال بدون وقفه ادامه پیدا کند تا ما شاهد زیر بار ترافیک رفتن این قطعه تا تابستان سال 98 باشیم.

    اسلامی با اشاره به پیشرفت 26 درصدی پروژه قطعه 2 آزادراه تهران شمال اظهار کرد: پیش بینی می‌شود هزینه تکمیل منطقه 2 و سه این آزادراه حدود 100 هزار میلیارد ریال باشد و دولت و بنیاد مستضعفان با سهم 50 درصدی هر کدام به دنبال تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل آزاد راه تهران شمال در این مناطق هستند.

    وی با بیان اینکه همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در اتمام عملیات منطقه یک بسیار موثر بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران شمال به 94 درصد رسیده است و ساخت این آزادراه از مفاخر مهندسی کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط